קפץ לבקר

תיעוד יוצא דופן: מנטה ענקי במפרץ אילת

תמונה – עמרי עומסי
פקח של רשות הטבע והגנים תיעד בשמורת האלמוגים באילת מנטה עצום באורך 4 מטרים: "אני צולל למעלה מ-15 שנים ומעולם לא ראיתי מנטה ענק"

עמרי עומסי, פקח יחידה ימית באילת של רשות הטבע והגנים, יצא לצלול בשמורת האלמוגים וזכה לראות מחזה נדיר יוצא דופן. מנטה ענקית באורך 4 מטרים פרשה מולו 'כנפיים' במים". "אני צולל במסגרת תפקידי למעלה מ-15 שנים ומעולם לא ראיתי מנטה ענק. כשמה כן – היא ענקית", מספר עמוסי.

צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים

עדי ברש, דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה ויו"ר עמותת כרישים בישראל, סיפרה: "המין מנטה ענק הינו הגדול ביותר מבין הבטאים, ואף נמצא בין חמשת דגי הסחוס הגדולים ביותר (כרישים ובטאים)".

צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים

מנטה באופן כללי הינה חיית מים שכל צוללן מתאווה לפגוש במעמקים, אך באילת מפגש עימה הוא נדיר על אחת כמה וכמה., המנטה מוגדרת כיום במצב שימור "פגיע" על ידי האיחוד העולמי לשימור טבע (IUCN), זאת בשל הדיג שמתקיים נגדה ברחבי העולם, בשל הערך הגבוה של הבשר והסניפים שלה.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.