170 טון

הלב בגודל מכונית, הלשון במשקל טונות – תיעוד נדיר של בעה"ח הגדול בעולם

תמונה – seansperception
צלם אוסטרלי תפס הצליח לתפוס את אחד התיעודים הנדירים בעולם הצילום הימי, ובכלל, של בעלי החיים. הלוויתן הכחול והנדיר במיוחד תועד בעדשת המצלמה של הצלם הנרגש שכתב באינסטגרם: "אני מרגיש שזכיתי בהגרלה"

אורכו 30 מטרים, הלב שלו בגודל מכונית, והלשון שלו במשקל דומה למשקל פיל בוגר. הכירו את הלוויתן הכחול, בעל החיים הגדול בעולם, והנדיר שביניהם. הוא נמצא בסכנת הכחדה תמידית וכמעט ואינו נצפה. בדיוק אותו הצליח צלם מוכשר במיוחד לתפוס בעדשת המצלמה בחודש שעבר בסידני שבאוסטרליה.

הצלם, שנמצא באינסטגרם תחת השם seansperception, יצא לצפות בקבוצת לוויתנים במרובה, סידני, ונתקל בהפתעת הענק, תרתי משמע. הוא פרסם את התמונה של הלוויתן באינסטגרם וכתב: "נשארתי ללא מילים, אבל מצד שני יכול לומר גם מיליון מילים בו זמנית. החיה הגדולה ביותר בכדור הארץ. לשים את הדברים בפרספקטיבה הנכונה: הם גדלים ל-30 מטרים, הלשון שלהם שוקלת כמו פיל, והלב שלהם בגודל של מכונית. אני מרגיש כאילו זכיתי בהגרלה".

מנהל הפרויקט של חיי הפרא בפארק הלאומי שבניו סאות' ווילס, אנדרו מארשל, אמר לאחר פרסום התיעוד: "הלוויתן הכחול הוא החיה הגדולה ביותר בכדור הארץ, אך למרות הגודל שלו, הוא יכל לחלוף ליד חופי סידני בלי שאף אחד יראה, לוויתנים כחולים הם בגדול בלתי נראים אפילו לציידי לוויתנים וחוקרים בכל העולם. בדרך כלל לא רואים אותם כי הם אוהבים לחיות במעמקי הים, הם מאוד מפוזרים באזורים שונים ויש לנו מידע מאוד קטן על צורת החיים שלהם".

מארשל הוסיף: "יש לנו תיעודים לא רשמיים של לוויתנים כחולים ליד סידני מ-2002 ו-2013, אבל התמונה האחרונה היא המקרה הראשון המאושר בחופים שלנו. צילומים כאלה הם חשובים מאוד, הם משפרים את ההבנה שלנו היכן הם חיים, ועוזרים לנו לחשוב איך אנחנו יוכלים להגן עליהם".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
שיתוף "הלב בגודל מכונית, הלשון במשקל טונות – תיעוד נדיר של בעה"ח הגדול בעולם"
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!