לא שותקת

אתי כרייף: "מי שלא רצה אותה שופטת יקבל אותה בכנסת"

תמונה – אתי כרייף פייסבוק

השופטת לשעבר אתי כרייף שהסתבכה בפרשת אפי נווה והודחה, חושפת בראיון לניב רסקין בתוכנית "חדשות הבוקר", את החלום הבא שלה בקריירה לאחר שהודחה מכס השיפוט.

"אני לא פוסלת פוליטיקה. השליחות הציבורית היא בדמי. נאלצתי שלא מבחירה להפסיק את 20 שנותיי במגזר הציבורי אותן עשיתי בצורה נאמנה, ערכית וחרוצה. אני פותחת היום משרד חדש ועושה דברים נוספים. עוד לא יודעת איפה ארוץ, אבל העמדות שלי ברורות , זכויות נשים. לא להקטין אותן, לא להתבייש בשום דבר ולא לפגוע בפרטיות. יש משפט מוכר, 'מי שלא רצה אותה שופטת, יקבל אותה בכנסת', אמרה כרייף.

כרייף התייחסה לשתיקת ארגוני זכויות הנשים, "אישה לא צריכה להתקדם דרך המיטה, אישה לא נותנת באופן אוטומטי רק כי היא אישה. אם זה היה קורה לגבר, אף אחד לא היה מאשים אותו בשוחד מיני. אני רוצה עולם שבו שוחרות זכויות נשים ופמיניסטיות יגנו על נשים גם אם הן לא קורבן. אם הייתי קורבן שאומרת – נגעו בי, פשעו בי, עשו לי, כולכן הייתן מרימות אותי ונושאות אותי על כפיים. המערכת פשעה בי, חטאה בי, אנסה אותי ציבורית, ארגוני הנשים היו צריכות לקום ולהגיד: לא יכול להיות שדבר כזה קורה".

בפוסט חושפני שפרסמה לאחר שידור תוכנית 'עובדה' כתבה כרייף, "פוסט בשר ודם. נעים זה לא. גם לא פשוט לי או לאהוביי. אבל הכרחי. כי עוול אישי, נשי, מגדרי וציבורי בחסות ״למשטרה ולפרקליטות מותר הכל רק כי הם יכולים״ צריך להיעצר. קרה לי, ויכול לדפוק גם לכם בדלת….למזלי – בורכתי בחוסן אישי ובתמיכה. ומי שלא? כי אף אישה, אף לא אחת! לא צריכה לעמוד במצב המביך, והמשפיל הזה. ותתפלאו, לגורמי האכיפה, אפילו לאזרחית קטנה וממורמרת, אין שום זכות! לנבור בפרטיותי ולחלל אותה בניגוד לחוקי יסוד, גם אם אני שופטת.

כרייף מוסיפה, "הרי ברור לכולם, שהתיק לא נסגר כמחווה ושהצהוב לא קשור למינוי לבחירתי בוועדה המכובדת למינוי. את החשבון באדיבות המצקצקים, אגיש לבן זוגי וילדיי. כי תתפלאו, מעבר להיות שופטת – מצוינת אגב, אני גם אמא, בת זוג ובת. הם לא חטאו בבחירותיי האישיות ונאלצו, להיצלות על המנגל. כמה קלה היד לרצוח על המקלדת."

עוד כותבת כרייף, "נדמה שהכל אפשרי שאתה מהצד הנכון. שופטים, ממש כמותכם, הם בני אדם. לא מלאכים! וזו לא בושה. זה כבוד גדול! רק כך אפשר להיות הגונים ואנושיים עם הגלימה. כן, גם שוטרים ופרקליטים הם בשר ודם, אלוהים עדי שגם הם טועים בחייהם האישיים. אלא שלעיתים, ממרומי מגדל השן, שוכחים זאת. במקסימום חוטפים איזה נו..נו..נו.. כן, יוצא שאפשר לחטט בחומרים פרטיים בלי צו, לפרוץ לנייד ללא כל חשד, לפתוח בחקירה בלי אישור, להמציא אישור מהנציב, להדליף חומרים, גם ליצור תיזה מלאכותית הזויה וללכת איתה עד הסוף, כי מה יש בעצם להפסיד? ידעתם שהקשר החל שנים לפני המינוי, שאפי לא ישב בוועדה, שהבחירה בוועדה הייתה ברוב בראשות הנשיאה נאור ז"ל, שיש קונצנזוס על תפקודי. ידעתם שהגנתי על פרטיות ולא השמדתי ראיה, שהמלל שוחזר, שהמסרונים משנת 2018!! שאין בהם אבק של קשר למינוי ואם כבר להשמיץ, עם אפי נוה. נכון, לא חכם מצידי, טעות בשיקול הדעת. פלילי זה לא.

"לכל אדם הזכות למחוק מסרונים מהטלפון. אז למה הרסתם 20 שנות קריירה מפוארת? פגעתם בילדיי? בבן זוגי? מה, רק כי אתם יכולים? כן, גם לי בא לצרוח ינון מגל! אמנם הפסדתי במערכה האישית, לא בציבורית! בחברה דמוקרטית, שוחרת זכויות וגאה בזכויות נשים על גופן, אסור שזה יקרה. החלטתי לצאת לאור ולהוציא את האמת !!! גם במחיר נוסף של לגלוג במסווה ״הפוסל במומו פוסל״, זה שלכם . המרירות והמרמור לא יפים לעור הפנים".

לסיום כותבת כרייף, "לשיפוט הגעתי בזכות ולא בחסד ואני גאה בכל יום דיונים והחלטה שעברה תחת ידי. החותם שהותרתי באולמי מדבר בעד עצמו. גאה בילדיי, בבן זוגי, בהוריי, במשפחתי ובחבריי הטובים".

העיתונאי ינון מגל תקף, "אתי כרייף צריכה לחזור לכס השיפוט! מה שהפרקליטות עשתה לה זה פשע. מה ששי ניצן עשה לה זה פשע. מה שהדס שטייף עשתה לה זה פשע. מה שהתקשורת עשתה לה זה פשע. מה שאנחנו כחברה עשינו לה זה פשע. והיא לא פשעה. וזה דורש תיקון!"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.