תביעת השתקה?

מירב מיכאלי תובעת 300 אלף שקל משמעון ריקלין

תמונה – לשכת השרה מיכאלי

שרת התחבורה מרב מיכאלי הגישה כתב תביעה בסך 300 אלף שקל נגד העיתונאי שמעון ריקלין, בגין לשון הרע שפרסם לכאורה לאחר הפיגוע הקשה בבאר שבע בו נרצחו ארבעה ישראלים

על פי כתב התביעה, "לאחר הפיגוע שבו נרצחו ארבעה ישראלים על ידי מחבל בן עוולה, הנתבע פרסם בחשבון הטוויטר שלו אמירה, כביכול מפיה של התובעת, אותה בדה מליבו, כאילו התובעת מביעה תרעומת וצער על מותו שלך המחבל, תוך התעלמות מגורלם של הנרצחים"

פרסום מעוול ושקרי שכזה, התובעת לא מוכנה לספוג".

בציוץ שפרסם ריקלין נכתב, "מרב מיכאלי בתגובה לפיגוע: למה הרגו את המחבל? אבדן חיים מצער".

מיכאלי טענה, "תביעה זו מוגשת נוכח פרסום כוזב, שנעשה במטרה לבצע דה לגיטימציה לתובעת. כאשרת ציבור החשופה לביקורת באופן יומיומי, התובעת ספגה וסופגת פרסומים פוגעניים רבים ויחד עם זאת, לא הגישה תביעות דיבה גם כאשר נמצאה לכך הצדקה משפטית מלאה. ואולם, המקרה שבפנינו ואשר יתואר להלן, הינו שונה ונחצה בו קו אדום בוהק".

מיכאלי הוסיפה, "ניצול ציני של הירצחם של אזרחים ישראלים בפיגוע, ע"י הטעיית הציבור בעוונת מכוון, כדי להפוך את התובעת לבוגדת ואויבת העם, הוא מעשה נבלה העולה כדי התרת דמה של התובעת. הפצתו של פרסום הדיבה השקרי, בדרכים שונות ומחוץ לאתר הטוויטר, לרבות בסמוך לאחר פיגועים נוספים שארעו לאחרונה, הגדילה עוד יותר את נזקיה של התובעת."

העיתונאי אראל סגל הגיב, ‏"מרב מיכאלי תובעת תביעת השתקה בגלל ציוץ סאטירי של ריקלין. מעבר לחרפה שבפגיעה בחופש הביטוי, כדאי להזכיר איך נגמרה תביעת הדיבה של הסבא שלה. השופט בנימין הלוי קבע: קסטנר מכר את נשמתו לשטן."

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.