מוותרת על הפיצוי

ליהיא לפיד: "אף אחד לא ינסה להגיד עלי משהו אחר ואני אשתוק"

תמונה – פייסבוק

ליהיא לפיד, רעייתו של ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, מתייחסת הבוקר לתביעת דיבה שהגישה נגד הרב והצייצן שפרסמו ברשתות החברתיות קונספירציות ושקרים על יהדותה.

במכתב תביעה דרשה לפיד מהרב סינגר פיצוי של 100 אלף שקלים על פרסום הסרטון, בנוסף דרשה לפיד התנצלות ברשתות החברתיות שם יפורסמו.

הפוסט המלא

"תבעתי את האיש שהפיץ את השקר שאני לא יהודיה- כי אני הנינה של הרב משה אביגדור עמיאל ז״ל. הרב עמיאל היה הרב הראשי של תל אביב. 16 שנה היה הרב הראשי של אנטוורפן ואז קראו לו לבוא לארץ הקודש – והוא בא. הרב שהציונות בערה בו, בא ב-1936 כדי להיות הרב הראשי בעיר הצעירה שקמה בחולות.

תבעתי אותו ואת מי שדאג לפמפם את השקר בשם אבי-סבי הרב עמיאל, שהיה ממובילי הציונות הדתית והקים את ישיבת 'היישוב החדש', שמאז פטירתו נקראת 'ישיבת הרב עמיאל'. ישיבה מפוארת ששילבה את אורח הלימוד הישן עם כלים חדשים והיתה לדגם ממנו צמחו הישיבות התיכוניות בארץ (בין בוגריה נמנים הרב הראשי לישראל דוד לאו, יעקב וינרוט, יעקב נאמן ואחרים).

תבעתי את הרב זינגר כי אף אחד לא יפקפק ביהדותי. כי היהדות שלי יחד עם הציונות שלי היא הזהות שלי, והיא חלק פועם ופעיל בחיי, החל מהקידוש המשפחתי בכל שבוע עם החלה על שולחן, דרך החגים ועד להיות אמא גאה שהבן שלה מתגייס לשיריון כדי לשמור על המדינה.
אף אחד לא ינסה להגיד עלי משהו אחר ואני אשתוק.

כמה ימים לפני הבחירות פרצו לאתר האינטרנט שלי ומישהו התחיל להוציא משם הודעות מוזרות בשמי. ידעתי שככה עובדת המכונה, אבל לא הבנתי אז שזה קשור למסע מטורף ושתוך יומיים, 48 שעות לבחירות, יופץ שאני לא יהודיה. שהתנצרתי.
לא עלה בדעתי שיפיצו תמונות מזויפות שלי ושל יאיר עם צלב. שיבוא רב בשם טוביה זינגר ויפתח במסע ראיונות הזוי על תמיכתי בנצרות ויפיץ סרטוני זוועה נגדי.

אז תבעתי אותו. תבעתי אותו בשם אבי סבי הרב עמיאל. בשם בעלי. בשם כל משפחתי המזועזעת. הרב טוביה זינגר הבין את טעותו. הוא יפרסם התנצלות. זה כמובן מאוחר מדי, כמו שהם תכננו, ואני בטוחה שהתנצלותו לא תגיע אל כל מי שהאמין בשקר הזה. היא בטוח לא תגיע למאות אלפי העוקבים אחר צייצני הליכוד הזריזים שהפיצו את השקר הזה. רוקדים על הדם ומצרפים לו צילום מזוייף עם צלב מזוייף.

"הרב זינגר התנצל בפני ואני מוותרת לו על תשלום הפיצוי. לא הכסף חשוב לי. חשוב לי שמי. חשובה לי יהדותי."

היהדות שלי היא ציונית וישראלית ומלאת חום ואהבה – כזו שבה החגים והשבת הם חלק מהחיים, עושים קידוש בשישי, ליאורי מברך על החלה, וכן, אני צמה ביום כיפור. תבעתי כי אני לא מוכנה שיביישו את זכר אבי היקר עליו השלום ואת זכר משפחת אביו היהודית הגאה, אנשי הישוב הישן בירושלים ובוני הארץ (משפחת מן המכובדת בירושלים) חלקם עדיין חובשי כיפה.

אבא שלי, הנכד שלו, גדל בירושלים. מצד אביו אני דור שמיני בארץ. ילד בני עקיבא עם כיפה שאיתה הלך גם לצבא. אני יהודיה, אני ציונית, ואני חושבת שעשינו טעות שהסכמנו שיקראו לנו ״חילונים״. זה שם שכולו זלזול. אנחנו יהודים גאים ויהדותנו חשובה לנו. יחד עם הציונות היא בסיס חיינו כאן.

17 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.