מתנגד לכיבוש

דיווח: ישראל פריי הוזמן לחקירה במשטרה

תמונה – ערוץ הכנסת

לאחר שפרסם פוסטים הרשתות החברתיות נגד הכיבוש וחיילי צה"ל וגם כינה מחבל "גיבור", העיתונאי ישראל פריי שפוטר לאחרונה מערוץ השמאל דמוקרטTV, זומן לחקירה במשטרה.

על פי הדיווח, החקירה קיבלה אישור פרקליטות בשל היותו עיתונאי. פריי הודיע בתגובה לעיתונאי ג'וש בריינר, כי אין בכוונתו להתייצב לחקירה

בתגובה כתב פריי, "הזמינו אותי לחקירת משטרה. "על משהו שפרסמת", כך החוקר בטלפון. השלטון החדש כבר פה. והוא אלים, פשיסטי, מטיל אימה, מתיר את דמם של מתנגדים פוליטיים, ועכשיו רוצה להפחיד אותי. המדינה היקרה שלנו עוברת לשליטת כוחות אנטי דמוקרטיים, שר המשטרה הוא לאומן מוצהר, לי אין כוונה להוריד את הראש."

בחודש ספטמבר שיבח פריי את המחבל שנתפס לפני פיגוע וכינה אותו "גיבור", "תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד תל אביב, ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו – הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".

בעקבות הסערה ברשת על השבח למחבל, פריי הושעה ופוטר לאחר מכן מתפקידו בדמוקרטTV, "מהרגע הראשון, מנהל הערוץ דרש ממני למחוק ציוץ בו הבעתי את דעתי ואף איים ברורות כי אם לא אמחק – אפוטר. בהודעה רשמית שהערוץ פרסם מיד לאחר מכן, נכתב מפורשות כי ההשעיה בגלל 'הבעת דעה קיצונית' שאינה מתאימה לרוב המתון, תוך השוואה ביני לבן גביר", כתב פריי והוסיף, "אם לא די להם בסתימת פיות, אנשי הערוץ פתחו במסע נבזי ובריוני, הכולל האשמות מופרכות ושקריות כלפיי, על מנת לכסות על ערוותם לאור הביקורת הציבורית שהתעוררה כלפיהם. מדובר באוסף בדיות, האמת ברורה ותצא לאור. כעיתונאי, צר לי על השתקת חופש הביטוי שלי, כאדם, מאוכזב עמוקות מאנשים המתיימרים לשאת את שם הדמוקרטיה ומתנהגים כאחרוני הביריונים".

1 תגובה
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.