חודר לפוליטיקה

רן דנקר חושש: "אל תבלבלו לי את המוח עם שמאלנים"

תמונה – רן דנקר אינסטגרם

הזמר והיוצר רן דנקר יוצא במתקפה נגד הממשלה המסתמנת ותוקף את יו"ר נעם, חבר הכנסת אבי מעוז שכל הנראה יקבל את היחידה לתכניות חיצוניות במשרד החינוך, שהכריז כי יפעל ביטול מצעד הגאווה בירושלים.

את הילדות שלי לחופש מחשבתי לחופש בתודעה לחופש בחירה להכרת ואהבת השונה והאחר לקבלת ריבוי האמונות היפה שיש לנו בחברה החופש לבחור כל יום מי אתה ומה אתה ואיך אתה רוצה לחיות את חייך. החופש ללמוד דברים חדשים לחקור עולמות .

איזה כיף שיש אפשרות למשפחות מכל מיני סוגים איזה אושר ועושר יש במגוון המגדרים והנטיות איזה אדיר זה שהאדם לצידי שונה ממני ויש לי את האפשרות לפתוח את הראש ולא להישאר מקובע.

החופש הוא חוסן, צמצום כפיה מכל סוג שהיא ומחשבה שיש רק דרך אחת הופכת אותנו לחברה אפורה עדרית כנועה ומסכנות משיחית ובטוח נאנדרטלית, חברה שמובילה לקרעים בתוך עצמה חברה שעלולה בהכוונתם של פוליטיקאים צינים לגרום לשריפה פילוג והרס. ואז כל אויב מבחוץ באמת יגמור אותנו בנשיפה כי כבר נהיה גמורים מבפנים.

אנחנו באמת רוצים לגזול מהשכן שלנו מהבת דודה שלנו מהילדה שלנו את הזכות להיות מי שהיא/הוא? אנחנו רוצים לסתום את הפה לכל מי שנראה לנו קצת אחרת? מי נהיה? איזה בני אדם? כאלה ששורפים מכים תולים מי שלא הולך בדרך שלנו? אנחנו רוצים לחנך את הילדים שלנו בצורה מכבדת מכילה וכזאת שמאפשרת את האפשרות לילדים שלנו לבחור.

האנשים שעומדים לקחת את המושכות של משרד החינוך הם אנשים שבאים ממקום של פחד מצומצם ולא מאפשר במחשבה שלהם, ואני מקוה שהיופי של הילדים שלנו יאיר כל כך חזק שהם יכנעו לדרך של שלום וקירוב ולא של הרחקה הפרדה גזענות ומעשים אחרים שימנעו מהילדים שלנו לקבל תמונה מלאה של המציאות ובמקרים גרועים יותר לאלימות והשפלה. האנשים האלה בוחרים באמירות חשוכות ולצערי גם במעשים.

ההיסטוריה מראה שוב ושוב, אי אפשר ללכת נגד הטבע והטבע מרובה צבעים. אז קחו את החופש לידיים. עבורנו עבור הילדים שלנו ועבור כל מי שמאמין בעולם של אפשרות אחרת.

הגולשים ברשת תקפו בתגובה את דנקר שמערב מוזיקה ופוליטיקה. אלי כתב, "איזה טעות אתה עושה.. יצא לך השד העדתי/שמאלני הא?! אתה יוצא פה כפוי טובה. תישאר אומן ותודה למדינה הזאת שנתנה לך במה – מוארת לא חשוכה! אותה מירי רגב שאתה רומז לגביה נתנה לתרבות הישראלית(לא הפלסטינית!) תקציבים ומקום לא פחות מאף שר קודם, אז ממליץ לך לגרוט את הפוסט הזה.. או שתלך לגור במדינה פחות ״חשוכה״…

דנקר הגיב לביקורת, "אני קורא פה תגובות שאני בעצמי לא מקבל את האחר ולתת צ׳אנס לשונים ממני. אני פעם אמרתי שלהיות אדם מאמין זה לא דרך נכונה? אמרתי שאני רוצה שיוציאו תכנים של יהדות מבתי הספר? אמרתי שאני נגד נישואים בין גבר ואישה? קראתי למישהו סוטה? לא. כי אני מאמין בשוויון. אל תבלבלו לי את המוח עם שמאלנים וכל מיני קלישאות ריקות. אני רוצה שיוויון זה הכל. אני רוצה מדינה שמכבדת את כלל אזרחיה אני רוצה חופש לחיות להיות ולנוע באהבה בעולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסערה התקשורתית והרגיע, "מצעד הגאווה בירושלים ימשיך לצעוד. הממשלה בראשותי לא תפגע בקהילת הלהט״ב ובזכויות של כל אזרחית ואזרח בישראל. נדאג בערבות הדדית לכלל אזרחי ישראל ונעבוד כדי לשפר את החיים של כולנו – זאת המשימה שלנו".

3 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.