דעה

חיים כהן: "בגלל גזענים כמוכם בסוף לא יהיה ישראלי אחד בסביבה"

תמונה – יוטיוב הסוכנות היהודית

כהן נגד כהן: השף חיים כהן יוצא במתקפה נגד ח"כ אלמוג כהן ממפלגת 'עוצמה יהודית', שתיעד את עצמו לועג לקול של ח"כ מירב בן ארי ומקלל את חברי הכנסת הערבים. בתגובה לסרטון, ח"כ טיבי, כסיף ולזימי הגישו הבוקר הצעת חוק – "חבר כנסת לא ינבח או יפעה במליאת הכנסת"

בפוסט שפרסם כתב כהן, "קול של עושה ספונג'ה" הוא אמר ואני מרגיש צורך לספר ולהסביר מה זה ספונג׳ה, אני לא בטוח שהדור הצעיר מכיר ומבין את המילה שמקורה בשפת הלדינו ופירושה שטיפת רצפות.

ימי שישי בבית ילדותי התאפיינו בניקיון יסודי לקראת שבת. כמו טקס קבוע: כל הבישולים מוכנים, הסירים חלקם על הגז וחלקם כבר עלו על פלטה של שבת, הכסאות על הספות, השטיחים על המעקה, (אחרי נקיון האבק במחבט כמובן) הרהיטים והתריסים נוקו מאבק וחול, אחרי שכל הכביסה נקייה ומקופלת בארון ואחרי שהרצפה טוטאה מלכלוך מגיעה שעתה הגדולה של ״הסופנג׳ה״.

בגלל שגרנו בקומת קרקע, הצפנו את הרצפה במים עם סבון ובעזרת מגב משכנו את המים למדרגות ומשם לשביל הכניסה, לאחר מכן עומדים בפיסוק קל מעל דלי מים נקיים וטובלים את סמרטוט הרצפה במים בתנועות עולות ויורדות תוך כיפוף הגב, מגלגלים את הסמרטוט כמו שמגלגלים שטיח, סוחטים את הסמרטוט ומנגבים את הרצפה.

כל העונג הזה של הסופנג׳ה נעשה גם כפרנסה, אמא שלי ניקתה משרדים בתים ומדרגות, הרבה ספונג׳ה, הרבה יותר מידי, אני זכיתי להיות הבן שלה, (ושל אבא שלי), זכיתי לבוא מבית הספר, להגיע למקום העבודה שלה ולעזור לה עם הסופנג׳ה. מעולם לא שמעתי ממנה קול או תלונה בזמן הספונג׳ה אבל אני זוכר אותה כשחזרה הביתה, היתה נשענת מידי פעם על השיש במטבח ביד אחת ותופסת את הגב שלה הדואב והכואב מעבודות הספונג׳ה, וכן היתה גם אנחת כאב, ואם אני חוזר לתחילת הסיפור אז זהו קול הספונג׳ה.

"אבא שלי היה בנאי, סבא שלי שהיה איש דתי שייסד בית כנסת והיה גם לגבאי בית הכנסת, שניהם חינכו אותי על דרך ארץ, אהבת האדם באשר הוא ומעל הכל מדינת ישראל.

לסיום תקף כהן, "לכן אדון אלמוג כהן כשראיתי אותך בכנסת מדבר על ״קול של עושה ספונג'ה״ חשבתי על כל האמהות והסבתות שעבדו ועובדות בספונג׳ה, (כמובן גם על אמא שלי) הזלזול, היוהרה, חוסר הבושה וההשפלה שיצאו משפתייך, כנבחר ציבור שאין לו מושג איך מתנהגים, לא בכנסת ולא מחוץ לכנסת, נחמץ ליבי בעיקר על הילדים שלנו. בגלל אלמוג כהן יחד עם כבוד השר אמסלם ואימרותיו שלו, מסתכל על הגזענות משמאל, אולי כדאי להביט גם קצת ימינה, בגלל אנשים כמוך אנחנו נשאר עוד שנים רבות מזרחים ואשכנזים, הילדים שלי נולדו ישראלים חונכו כישראלים ובגלל גזענים כמוכם בסוף לא יהיה ישראלי אחד בסביבה.

82 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.