מוזיקה פוליטית

למרות דרישת התושבים: מירי מסיקה תופיע ביום העצמאות

תמונה – ארכיון גלגלצ

למרות דרישת מאות מתושבי טירת הכרמל שלא להזמין את הזמרת מירי מסיקה להופיע בערב יום העצמאות בעקבות דבריה נגד ראש הממשלה נתניהו והרפורמה המשפטית, ראש העיר הודיע כי הוא אינו מתכוון להיענות לבקשה ומסיקה תוזמן לפי התוכנית המקורית.

בהודעת העירייה נמסר, "דוחים על הסף את הדברים שפורסמו בתקשורת וברשתות החברתיות, ומבהירים כי הם אינם על דעת העירייה וראש העיר ונאמרו שלא בידיעתנו ולא בהסכמתנו. יובהר, כי ההופעות המתוכננות בערב יום העצמאות ה-75 בטירת כרמל יתקיימו כסדרן. ביטול הופעה של אמן כזה או אחר בשל דעותיו האישיות – כמוהו כעידוד הפילוג והשסע בעם. כעירייה אנו מכבדים את מגוון הדעות והעמדות, ובמקביל עומדים על כך שתושבי העיר ייהנו ממיטב אמני ישראל ביום חגה של המדינה".

כזכור, בשבוע שעבר פרסמה מסיקה סרטון בו היא תקפה בחריפות את נתניהו וממשלתו. בעקבות התגובות כתבה מסיקה פוסט ארוך וניסתה להבהיר את דבריה, "קודם כל תודה רבה על המחמאות הרבות, על כמה שאני אמיצה, אבל אני לא אמיצה בכלל! אין פחדנית ממני, בטח כשמדובר על חשש שלא יאהבו אותי. אני לא אמיצה. אני פשוט תמימה ומאמינה בלב שלם שאנשים ידעו שכוונותי טהורות ושאני מדברת מדם ליבי, מתוך כאב אמיתי".

"מעולם לא היתה לי בעיה עם האנשים עצמם, אנשי ימין, אפילו ביביסטים מושבעים. לצורך העניין, חצי ממשפחת מסיקה הצביעה לבנימין נתניהו. האם זה אומר שאני אוהבת אותם פחות? התשובה היא חד משמעית לא! הבעיה שלי היא רק עם ההנהגה המפלגת, המסיתה, המשתמשת בכאב אמיתי של אנשים כדי לצבור עוד כח, והכי חשוב, הנהגה שלא עשתה דבר כדי לקדם או לעזור לאזרחי מדינת ישראל. בטח לא לשכבות החלשות".

"ישבתי לפני הנאום המדובר בתקווה שבערב החג ינתן שביב תקווה, מסר מאחד לעם ישראל. שארגיש שראש הממשלה הוא גם שלי ואכפת לו גם מהכאב והפחד שלי ושל חצי מהעם הזה. דמוקרטיה היא לא ״שלטון הרוב״ דמוקרטיה היא ״שלטון העם״. כל העם. על כל חלקיו. במקום זה קיבלנו עוד נאום מפלג, הזורק אחריות על כולם מלבד האיש הראשון שאמור לקחת אחריות על מצב המדינה שהוא עומד בראשה. זה היה מעליב, מביש ומבזה. לא פחות מזה."

ובאשר לתפקיד אמנים במרחב הציבורי. אני זמרת מיינסטרים. רוב הקהל שלי, או לפחות חצי ממנו, ימני. דווקא בגלל שיש לי מה להפסיד, דווקא בגלל מוצאי המזרחי והמאוד לא פריוילגי, הרגשתי שחשוב אף יותר להשמיע קול ברור. אם תהיה רפורמה משפטית במתכונת הנוכחית, הדמוקרטיה בישראל תפגע אנושות. החוקים שחוקקו ושעומדים בפתח יפגעו בעיקר בשכבות החלשות. אני כבר מזמן לא חלשה או מוחלשת אבל (בניגוד לשרי הממשלה) לא שוכחת מאיפה באתי ולעולם לא אפסיק להלחם עבור מה שצודק בעיני, גם אם זה לא משרת את האינטרסים האישיים שלי.

לסיום כתבה מסיקה, "לכל הטוקבקיסטים הזועמים, לא אחזור על דברם שאיחלתם לי, רק אומר שאני לא כועסת בכלל. מקווה שעיניכם תפקחנה ואם לא העיניים, אז הלב. שתדעו לאהוב ולקבל גם את מי שלא מסכים איתכם, כמו במשפחה שלי. האמינו לי, זה עובד. אסיים בבקשה אישית לראש הממשלה. אם אפשר, בנאום הבא, זרוק איזו עצם, שבריר תקווה. תכלול גם אותנו. אם לא יבוא לך טבעי, לא נורא, תשקר."

99 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.