מה דעתכם?

סערה ברשת: מתקפה נגד כתב חדשות 12 פוראת נאסר

תמונה – אינסטגרם

זעם ברשת נגד כתב חדשות 12 פוראת נאסר בעקבות פוסטים שפרסם באינסטגרם על הפיצוץ בבית החולים בעזה.

פוראת נאסר (צילום: אינסטגרם)

למרות שהתברר כי הפיצוץ בבית החולים בעזה נגרם כתוצאה משיגור כושל של ארגוני הטרור ולא מהפצצת חיל האוויר, כתב חדשות 12 פוראת נאסר המשיך להפיץ גם הבוקר לעשרות אלפי העוקבים שלו באינסטגרם את הדיווח הראשוני של אוהד חמו תחת הכותרת, "ערוץ 12: ישראל הפציצה. 200 300 הרוגים".

העיתונאי הפופולרי לענייני ערבי אבו עלי בטלגרם תקף את נאסר וכתב, "שימו לב מה קורה כאן ואיך דיווח שקרי של הפלסטינים הופך לאמת של הערוץ הישראלי המוביל: פוראת נסאר מחדשות 12, שיודע ערבית די טוב… מצטט את אוהד חמו שמדובר בתקיפה ישראלית על בית החולים בעזה וכותב בסטורי שלו: ערוץ 12: ישראל תקפה. ישנם 200-300 הרוגים."

עוד כתב, "כמובן שאוהד חמו שהציג את הדברים כעובדה, ציטט את שקרי כלי התקשורת של חמאס (ולא ציין זאת) אבל העניין חמור יותר. פוראת נסאר יודע בדיוק מה מקור המידע. הוא קורא ערבית. ולמרות זאת הוא מעניק לדיווח את הכותרת שמוסיפה לו אמינות רבה: ערוץ 12 טוען שזו תקיפה ישראלית."

אבו עלי הוסיף, "תחשבו על אנשים בחו"ל שלא יודעים למי להאמין ואז רואים שהערוץ המוביל בישראל קובע שהפיצוץ נגרם מתקיפה ישראלית ושיש 200-300 הרוגים. יש לכך השלכות אדירות על תפוצת השקר וביסוסו כאמת בעיני צופים בעולם – גם כאלה שאוהדים את ישראל."

איש התקשורת יבגני זרובינסקי תקף, "‏אז לפני זמן קצר אוהד חמו צייץ שהוא טעה (מבלי להתייחס לזה שקרא לאנשים שביקרו את הדיווח שלו – מכונת תעמולה ורעל), רק חבל שהוא לא עדכן את הקולגה שלו פוראת נסאר ששיתף לכל עוקביו הערבים בעולם את הדיווח שישראל הפציצה את בית החולים בעזה לפחות פעמיים וזה באוויר גם ברגעים אלה

יבגני הוסיף, "מה שעצוב זה שלא משנה כמה אנשים פה יתנדבו להסברה, ישתפו, יגיבו לשונאי ישראל, יצלמו ויערכו סרטונים או לא יודע מה – ברגע ששני כתבים בערוץ ישראלי מוביל (אוהד חמו ופוראת נסאר) דיווחו והפיצו שצה"ל זה שפוצץ את בית החולים בעזה. אין איך להילחם בזה. גם אני הייתי מאמץ את הנרטיב הזה אם לא הייתי חי פה"

37 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.