מה דעתכם?

צפו: הזמר קובי פרץ גורש מהופעה בבסיס צבאי

תמונה – פייסבוק

בצעקות ולעיני המצלמות: קצין צה"ל גירש בזעם את הזמר קובי פרץ שהגיע הערב להופיע ולשמח חיילים בבסיס צבאי בצפון הארץ. לטענת צה"ל פרץ הגיע ללא תיאום ואישורים מתאימים.

על פי הדיווח, דקות לאחר שפרץ נכנס והחל את ההופעה, החשמל נותק והחיילים פוזרו בצעקות. לקצינת צה"ל הסביר פרץ, "בכל מקום אני אומר שיישרפו ועזה תישרף. אני אמשיך להגיד את זה. עם החיילים וגם בלי החיילים. אני כבר שר את זה בחתונות, שתביני"

בפוסט שפרסם כתב פרץ, "לילה טוב, אני כותב עם דמעות בעיניים. במשך חמישה חודשים, מיד מפרוץ המלחמה, קיבלתי על עצמי להופיע בהתנדבות מול חיילי צה״ל ולתרום לחיזוק רוח חיילנו היקרים. קיימתי עשרות הופעות, אולי יותר מכל זמר אחר בארץ, וקידשתי שם השם ברבים בחלוקת תפילין לחיילים מכספים ותרומות שגייסתי למען מטרה זו מיהודים בארץ ובעולם. נותן את הלב והנשמה והכול ללא שכר כשאני מממן הכול מכיסי, מגיע במיוחד לבסיסים הרחוקים ביותר ולשמח מי שעומדים על משמר ארצנו.

הזמנה רשמית להופעה

לצערי, הערב, חוויתי ביזיון כזה שאני לא יודע את נפשי מרוב צער ועוגמת נפש. למרות שאני חולה, נסעתי שלוש שעות עד למחנה ירדן שנמצא על גבול לבנון, בדרך תפס אותנו מטח טילים מטורף ובמשך דקות ארוכות מצאתי את עצמי משתטח על האדמה ומתפלל שרק לא אפגע. ממשיך עוד צפונה למרות האיומים והחשש הבטחוני בנסיעה עד לבסיס להופעה שהוזמנה על ידי צה״ל ושנקבעה מראש לפני למעלה משבוע ולתדהמתי, כשאני על הבמה, מולי עשרות חיילים שרק מחכים שאתן להם רגעים של שמחה ולפתע פתאום מישהו כיבה את החשמל ואמר לי ״עוף מפה, אין לך אישור להופיע כאן״. הייתי בהלם, לא הבנתי מה קרה, אז אומר לי מפקד הבסיס זה שידע מראש מבעוד מועד על ההופעה , ״לא רוצים אותך פה כי אתה שר יישרף לכם הכפר״.

ניסיתי למחות, להגיד אתם אלו שהזמנתם אותי, ועוד פירסמתם שבוע מראש את ההזמנה שפירסמתם מבעוד מועד ועוד הכנתם לי תעודת הוקרה… אני נוסע שעות בדרכים במיוחד, זה בכלל בהתנדבות, ההופעה תואמה ופורסמה מראש כבר לפני שבוע, למה אתה מוריד אותי ככה בבושת פנים. החיילים ניסו גם הם למחות נגדו אך אמרו לי: ״זו הוראה מלמעלה, מאותו מפקד בסיס כביכול חצוף וחוצפן שאומר לי אין לך אישור ותצא מכאן״.

כעת אני בדרכי חזרה הביתה, בליבי צער כבד, ואני שואל את עצמי, ״למה?״. על זה שאני שר שעזה וכל המחבלים ימח שמם ימחו מעל האדמה? שאני מאחל למחות את זכר עמלק? על זה אני לא בסדר? תגידו, השתגענו?? ככה צה״ל רוצה לנצח? זו רוח הלחימה? מה מורשת הקרב שלנו-לרחם על גדולי האכזרים ולהתפלל לשלום ועלי של זית?

אני אוהב את צה״ל ואת חיילנו בכל ליבי והם נפשי ולעולם לא אפסיק לשמח ולחזק אותם, אבל אחרי חמישה חודשים, 150 יום מהאסון שטבחו בה העזתים שעכשיו מסתבר אסור חס וחלילה לקלל אותם כי חס וחלילה מה העולם יגיד אז אני רוצה לומר, הבושה לא עליי, אלא על המדינה, וגם על מפקדי צבא ההגנה לישראל שמאפשרים את הרפיסות הזו מול אויבנו כאילו לא למדנו דבר מהשבעה באוקטובר.

ודבר נוסף, הייתי עכשיו בקרית שמונה. עיר נטושה כבר חמישה חודשים. כמוה כל ישובי הגדר שכל הבתים היו תחת חושך מוחלט וללא סימני חיים. לראות את העלטה הזו בחבל ארץ יפהפה זה היא הדבר שהיה לי קשה יותר מכל צעקה של ״מפקד״. כדאי שהצבא במקום להתנפל על זמר שרק בא לעשות שמח, להשקיע את המאמצים בהחזרת ההרתעה בצפון והתושבים לבתיהם וגם עוד דבר, קצת כבוד לאומי לא הזיק לאף אומה. ״עם ישראל חי".

38 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.