ביבי אשם?

"מתריסים": רגב תוקפת את הסרט "ימים נוראים"

שרת התרבות מירי רגב תוקפת הבוקר את הזכייה של הסרט 'ימים נוראים' בפרס אופיר שייצג את ישראל באוסקר: "האקדמיה בוחרת שוב לבחור סרטים מתריסים המכוונים לפרק את מרקם היחסים העדין בחברה הישראלית, הגם שלא צפיתי בסרט שזכה הערב בפרס אופיר אני מוחה על הניסיון להטיל ואו לרמוז כי יגאל עמיר קיבל רוח גבית מסביבה תומכת חברתית ופוליטית" - הפוסט המלא

שרת התרבות מירי רגב תוקפת את הזכיה של הסרט ימים נוראים שפרס אופיר: "יגאל עמיר הוא רוצח שפל שירה קליע בלב האומה ועשה את החמור מכל, רצח ראש ממשלה. אמש קיבל הסרט ״ימים נוראים״ את פרס האקדמיה לקולנוע בקטגוריה הסרט הטוב ביותר. האקדמיה בוחרת שוב לבחור סרטים מתריסים המכוונים לפרק את מרקם היחסים העדין בחברה הישראלית"

"אין מקום לסרט שמנסה להבין את עמיר ואת מניעיו ואין מקום לסרט המנסה לרמוז או להאשים גורמים אחרים במעשה השפל שהוא עשה. היוצרים שוב לא החמיצו הזדמנות לייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו חלק במסע ההסתה דבר שהוא סילוף, עיוות והטעיה של הציבור ומנותק לחלוטין מהעובדות."

"הביקורת של נתניהו את מדיניות ממשלת רבין על רקע הסכמי אוסלו היא לגיטימית במדינה דמוקרטית . הסרט לא זכה לתמיכת אף אחת מהקרנות הניתמכות על ידי משרד התרבות והספורט ולא בכדי. הגם שלא צפיתי בסרט שזכה הערב בפרס אופיר אני מוחה על הניסיון להטיל ואו לרמוז כי יגאל עמיר קיבל רוח גבית מסביבה תומכת חברתית ופוליטית ."

"פרס אופיר שניתן לסרט נותן לגיטימציה ולא בפעם הראשונה לגופים שמרחיבים את הקרע ומסיתים נגד ציבורים מסוימים במדינת ישראל. אני נימנעת זו השנה השלישית מלהגיע לטכס אופיר מאחר שהוא אינו מייצג עוד את הקולנוע הישראלי כולו. ראוי שהאקדמיה תעשה חשבון נפש טרום ״ימים הנוראים״.

דובר צה"ל לשעבר אביב בניהו לעג לשרה וכתב: "לאחר שראיתי את ״ימים נוראים״ ולאחר ששמעתי את שרת התרבות מגדפת וטוענת שזהו סרט ״שפוגע בנתניהו״ , אני סבור שצריך ״לחטוף״ את מירי רגב לכלוא אותה בקולנוע ממוזג ולהכריח אותה לצפות בסרט. אין טעם בפופקורן, הוא יתקע לה בגרון.
זהו סרט עוצר נשימה ועוכר שלווה על אלה שדרכו וטענו את האקדח."

ח"כ זהבה גלאון כתבה: ""ימים נוראים" מדגים כיצד נתניהו חבר לממסד הרבני, וטיפח וגידל ערוגות של עשבים שוטים, שגדל בהן יגאל עמיר. כמי שעמד על המרפסת בכיכר ציון הוא לא עשה דבר כדי למנוע את הרצח הבא. להיפך: הוא המשיך להקהיל את מקהלת המסיתים. ממליצה לצפות בכתבה ובסרט"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.