בעד או נגד

סערת המכנסונים: ינון מגל VS רותם סלע

תמונה – אינסטגרם רותם סלע
העיתונאי ינון מגל מגיב לפוסט שפרסמה השחקנית רום סלע על סערת מכנסוני הבנות בבתי הספר: "מי שמחפיץ נשים זה מי שמצטלם בבוטות בבגדי ים או במכנסונים"

סלע VS מגל: השחקנית רום סלע תקפה בפוסט שפרסמה באינסטגרם את 'תקנון בית הספר' המונע מתלמידות צעירות להגיע ללימודים במכנסיים קצרים וגופיות.

"בואו באותה נשימה נדבר גם על אלימות נגד נשים, על כפייה, על יצירת דימוי גוף מעוות ועל שוויון שאיננו בנמצא. כשמגיעות בנות לבית הספר במכנסיים קצרים או גופיות והנהלת בית הספר שולחת אותן הביתה בטענה כי בנות שלובשות מכנסיים קצרים וגופיות הן אינן צנועות והדבר מסיח את דעתם וריכוזם של בני הכיתה או המורים הגברים בבי"ס (כי הרי זו בעצם הבעיה) מה שהנהלת בי"ס אומרת במילים אחרות זה כך –אם חלילה וחס תוחפצי, תוטרדי מינית, או תאנסי ע"י גבר- זו היא אשמתך. כי התלבשת בצורה שהזמינה את זה. לא פחות ולא יותר. זה לעניין האלימות."

עוד כותבת סלע: "לעניין השוויון והכפייה – כפי שהיינו מתרעמים כולנו אם לתלמידים בנים מותר היה לשחק בהפסקה בחצר ותלמידות בנות היו נדרשות להישאר בהפסקה בכיתה, כך בדיוק עלינו להתרעם שמפלים בין תלבושת מותרת לבנים ואסורה לבנות."

"ולעניין דימוי הגוף, כמה מסוכן ומקולקל זה שכבר בגיל בי"ס ולמעשה בכל גיל, ילדה מקבלת מבעלי הסמכות בחייה את התחושה שרגליה, ירכיה, הן איבר מיני ולא סתם רגליים, כאלו שנועדו להליכה. ולמי שעדיין בשנת 2020 זקוק להבהרה אז הנה – בנות הן לא רק המין היפה, הן גם המין החכם, ההישיגי, האינטליגנטי והמתוחכם. ובעיקר הן היום גם המין שיודע לעמוד על דעתו ולתקן דעות חשוכות, ישנות ומזיקות ולא להיכנע לתכתיבים שגויים ואלימים."

העיתונאי ינון מגל הגיב לפוסט של סלע וכתב: "רותם סלע יקרה"

א. מי שמחפיץ נשים זה מי שמצטלם בבוטות בבגדי ים או במכנסונים
ב. אין שום הפליה. גם לבנים אסור ללכת במכנסונים(ולא "מכנסיים קצרים")
ג. לרגליים וירכיים יש בהחלט תפקיד מיני. עיניים, בלי צביעות בבקשה
ד. פמיניזם זה שוויון. לא ילדותיות של "נשים הן יותר חכמות ואינטילינטיות"

העיתונאי שמעון ריקלין הגיב: "הפמיניזם שלה נעצר במירי רגב. שם היה פחות אכפת לה"

הפגנת תלמידות הבוקר מחוץ לבית ספר.

Posted by Shirri Ben Shefer Fishman on Tuesday, May 19, 2020

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.