למחוא כפיים?

בני ציפר: "אנחנו בימין צריכים למחוא כפיים ליאיר נתניהו"

תמונה – פייסבוק בני ציפר
סופר 'הארץ' בני ציפר יוצא להגנת יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה שעורר סערה בציוץ הבוטה שצייץ כלפי העיתונאית דנה וייס מערוץ 12: "אנחנו בימין צריכים למחוא לו כפיים על כך ולעמוד מאחוריו במקום לבקר את דבריו ולעקם את הפרצוף."

סערת יאיר נתניהו: בפוסט שפרסם הסופר והמשורר בני ציפר הוא כותב: "יאיר נתניהו הוא ערוץ תקשורת של איש אחד, המתברר כאפקטיבי מאוד. בלי צוותי צלמים, בלי אולפנים, בלי כל הטררם העולה מיליונים, הוא משמש כאלטרנטיבה החזקה ביותר לעריצות הרעיונית של התקשורת הממוסדת. הוא כותב שלוש שורות – וכל המדינה מדברת עליהן, כולם מתווכחים עם כולם, כולם שונאים או אוהבים. מכריזים על חרמות נגדו. האם זה לא מה שערוץ תקשורת אמור לעשות – לעורר למחשבה ולפולמוס?"

"כפי שכבר אמרתי בעבר לא אחת, יאיר נתניהו הוא אחד הדברים הטובים ביותר שקרו לימין בארץ. כי הימין מטבעו מתגונן כשהוא מותקף על ידי השמאל. ואילו יאיר נתניהו לא מחכה שהשמאל יתקיף אלא מתקיף ראשון. ובזה גדולתו."

"התוקפנות שלו לא תמיד נעימה לאוזן, גם של ימנים. מפני שאם יש משהו שהימין הישראלי חרד לו הרי זה למכובדות. אבל פעם אחר פעם השמאל יורק לימין בפרצוף ומלגלג עליו. אם זה על המסורתיות והקמיעות והמזוזות, ואם זה על מירי רגב וצ׳כוב."

"יאיר נתניהו בא לשים לזה סוף, ואני מעריץ אותו על כך. המהלך שהוא נוקט דומה למהלכים הפרובוקטיביים שעשו בשעתן פמיניסטיות כדי להפגין שהן מפסיקות להתנצל לפני הגברים. זו התרומה המרכזית שלו: הוא מנסה לשנות באופן רדיקלי את השיח הימני ולזקוף את גוו של האדם הימני המרגיש אפסי מול הדורסנות וכושר הדיבור והשכנוע של השמאל."

"פרשת תביעת הדיבה שמתכוונת דנה וייס להגיש נגדו מלמדת עד כמה אזלה התחמושת בצד שכנגד. איך ייראה ערוץ תקשורת התובע לערכאות אדם על דבר שהוא נשמת אפה של התקשורת – חופש ההתבטאות? אני מקווה שדנה וייס תשוב בה מרעיון העיוועים הזה למען כבוד המקצוע שלה, שהוא גם שלי."

"אם תוגש תביעת דיבה – היא בדיוק תוכיח את צדקת התיזה של יאיר בדבר חוסר הסובלנות של התקשורת והדורסנות שלה. והיא תגביר את הפופולריות שלו, הגבוהה גם כך. כי הרבה מאוד אנשים בארץ שבעו כבר מן הזחיחות והרהב של כמה מהפאנליסטים הפוליטיים של ערוץ 12. ואשר לי, אני מסתכל על יומני החדשות בעיקר כמופע של ליצנות פוליטית שלוקח את עצמו ברצינות יתר."

"ואסכם בך שאציין שבלבו של יאיר נתניהו בוערת אש אמיתית של אהבה לימין, כמו גיבורי המחתרות בעבר והוא מסתער קדימה אל מול התותחים של השמאל. ואנחנו בימין צריכים למחוא לו כפיים על כך ולעמוד מאחוריו במקום לבקר את דבריו ולעקם את הפרצוף.", סיים ציפר את פוסט התמיכה ביאיר נתניהו.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.