ביקורת נוקבת

שי גולדן לתקשורת הישראלית: "משוגעים, תרדו מהגג"

תמונה – פייסבוק שי גולדן
העיתונאי ומגיש הטלויזיה שי גולדן קורא לחבריו העיתונאים לחשב מסלול מחדש בעקבות ירידה דרמטית באימון הציבור בתקשורת הישראלית: "הזמן לחשבון נפש והתפכחות עבר מזמן. כרגע התקשורת מצויה בקרב מאסף על עתידה וקיומה". הטור המלא

מגיש הטלויזיה שי גולדן קורא לחבריו בתקשורת לחשב מסלול מחדש בעקבות השפל אליו הגיעה התקשורת הישראלית בשנים האחרונות.

בפוסט נוקב שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כותב גולדן: "העיתונות מצויה בקריסה כלכלית. שיעור האמון בה מצוי בשפל מפחיד. השנאה לעיתונאים ולמקצוע הזה, כמו גם החיסול של מעמד העיתונאי אינם חלים רק על טראמפ ונתניהו. על התקשורת לשאול את עצמה "אם אני משרתת ציבור, איך זה שהציבור – שאותו אני בכלל משרתת – מאס בי ומתעב אותי כל-כך? מה חלקנו בעניין הזה ובמצב הזה?" וכן, לעיתונאים יש חלק לא קטן ביחס בו הם זוכים מהציבור. נתניהו וטראמפ התפרצו לדלת פתוחה, אותה פרצה התקשורת בעצמה, בגישה האדנותית שלה."

זעם בימין: רינה מצליח זומנה לבירור

עוד כותב גולדן: "אזכיר שוב: העיתונות אינה מעל הציבור, כי אם משרתת אותו. זה סדר הדברים. תפקידה להגן על האינטרס הציבורי. זה תפקידה ההיסטורי. לא לבזות את הציבור ולא לנסות להחליט בשבילו. היא לא צריכה להיות קול ההמון, זה ברור, אבל גם לא להביט על הציבור ולחשוב שהיא מעליו, וחסינה מפני ביקורת ומפני אחריות למעשיה. הזמן לחשבון נפש והתפכחות עבר מזמן. כרגע התקשורת מצויה בקרב מאסף על עתידה וקיומה. עיתונאי שלא מבין זאת, לא מבין את המציאות שאותה הוא מתבקש לסקר עבור הציבור. ובעצם, לא מבין את המציאות כלל."

לסיום כותב גולדן: "עיתונאי שמסתתר מאחורי תעודת העיתונאי שלו כדי להצדיק כל מעשה ואמירה, ימצא שהציבור פשוט יוותר על שירותיו ומילותיו. ומי שרואה את מצבם הפיננסי של כ ל כלי התקשורת בישראל מבין שהעיתונאים מחסלים במו ידיהם את מטה לחמם. בעוד עשר שנים, בקצב הזה, חשבון טוויטר יהיה רב ערך ציבורית יותר מתעודת עיתונאי. ויהיה קשה לבוא למישהו שאינו עיתונאי בטענות על כך. משוגעים, תרדו מהגג."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!