טענות לפייק

שרון גל מגיב: "לכל המשמיצים, הנה התאריך"

תמונה – שרון גל
מגיש הטלוויזיה שרון גל מגיב לטענות של עיתונאים בכירים בתקשורת הישראלית על אותנטיות הסרטון המאיים נגד אבישי בן חיים: "לכל המשמיצים, הנה התאריך". עמית סגל: "הערוץ שלו שהתעלם מהאירוע עד שכבר לא הייתה ברירה - בסך הכל עובדים בעידוד ההפגנות לצד משרתנו הצדדית כעיתונאים".

בעקבות טענות ברשת על זיוף ועריכת הסרטון בו נראה ונשמע מפגין שמאל מאיים על אבישי בן חיים מחוץ למעון ראש הממשלה בבלפור, העיתונאי שרון גל מגיב וחושף כי כבר לפני כשבועיים הוא קיבל את הסרטון המזעזע מאבישי בן חיים: "לכל המשמיצים – שבמקום להזדעזע ולגנות – מחפשים את אבישי בן חיים: הנה התאריך שבו נשלח אליי הסרטון – הסיבה ששידרתי אתמול – פשוט לא שמתי לב להודעה ממנו.", צייץ שרון גל בתגובה לטענות של מפגיני השמאל נגד אמינותו של אבישי בן חיים.

העיתונאי רז שכניק מידיעות אחרונות צייץ: "בחברת חדשות 13 בודקים את הטענות שעלו בעניין ״סרטון התקיפה״ נגד העיתונאי ד״ר אבישי בן חיים, שלפיהן כביכול אינו אותנטי אלא מבושל לכאורה"

העיתונאי אורן נהרי מ'תאגיד כאן' הצטרף לטוענים על אותנטיות הסרטון: "אין לתקוף עיתונאים, בשום נסיבות. אין לתקוף מפגינים, בשום נסיבות. ואחרי שאמרנו זאת יש כמה שאלות המצריכות מענה לגבי הסרטון הזה."

העיתונאי עמית סגל תקף את נהרי בתגובה: "אין לתקוף עיתונאים אבל בואו נציף ״שאלות״ מקושקשות כי בתכלס אנחנו מגנים רק כי אין ברירה וזה כבר רץ ברשת. אז בואו נטנף ונטען במשתמע שאבישי מפברק את תקיפתו שהרי אנחנו, כולל הערוץ שלו שהתעלם מהאירוע עד שכבר לא הייתה ברירה – בסך הכל עובדים בעידוד ההפגנות לצד משרתנו הצדדית כעיתונאים".

העיתונאי יוסי אלי גם הוא יצא להגנת אבישי בן חיים וחשף התכתבות אישית שקיבל למחרת התקיפה: "הנה ההוכחה למי שהיה זקוק לה: אבישי שלח לי את הסרטון למחרת התקיפה בצהריים. אפשר לעבור הלאה".

"רק אם מתאים לך"

הגולשים ברשת תקפו את מערכת ערוץ 13 שלא פרסמו את סרטון התקיפה לפני כשבועיים: "במקום לגבות את הכתב שלה, מערכת ערוץ 13 "קיבלה רק עכשיו את הסרטון" ואז החליטה שהיא "בודקת אותנטיות" ורק בסוף סוף "זה נכון הייתה שם אלימות". בקיצור, אבישי בן חיים הראה לכולנו פה בשידור חי שכולכם צריכים לאכול וואחד כובע: הדגמה חיה לאיך ישראל השניה חוטפת בומבות מישראל הראשונה"

באשר לטענות למה המתינו שבועיים עד לפרסום הסרטון המזעזע נמסר בתגובת ערוץ 13: "מדובר בסרטון שצולם בהפגנה ב-15.7.2020 בשעה 00.09 ע"י אבישי בן חיים ואורכו המלא 00.29 שניות. הסרטון הגיע למערכת רק אתמול ומשהגיע הוא נבדק על ידנו ומצאנו שהוא אותנטי לגמרי. יודגש שהסרטון לא הובא לידיעת גורמי העריכה במערכת לפני כן ולמעשה נודע לנו על קיומו בדיעבד, בשל ציוץ שלו בטוויטר ע"י כתב אחר. כל טענה בנושא מהימנות הסרטון היא מגמתית ואינה נכונה בעליל. בנוסף, חברת החדשות תעביר את הסרטון למשטרת ישראל, במסגרת החקירה על אירועי ההפגנה באותו הערב"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!