שיימינג אנונימי

פייק: מי הפיץ תמונות מזויפות של כתב הספורט?

תמונה – סלפי רועי כהן
כתב ערוץ הספורט רועי כהן חושף מתקפת שיימינג אנונימית שהוא סופג בשבועות האחרונים ברשת: "התלבטתי המון לפני סדרת הציוצים הזאת, אבל ההבנה שמשטרת ישראל כנראה לא מתעניינת בשמירה על אזרחיה הכריעה". הפוסט המלא

שיימינג ברשת: כתב ערוץ הספורט רועי כהן, חושף הבוקר ברשת הטוויטר, כי בשבועות האחרונים הוא סופג מתקפת שיימינג אנונימית ברשתות החברתיות: "התלבטתי המון לפני סדרת הציוצים הזאת, אבל ההבנה שמשטרת ישראל כנראה לא מתעניינת בשמירה על אזרחיה הכריעה", כותב כהן.

"לפני כמה שבועות צצו פרופילי טוויטר פיקטיביים שהחלו להפיץ סרטוני פדופיליה מזעזעים וטענו שאני נמצא בהם. מדובר בעשרות פוסטים. מיד כשנחשפתי לציוצים, דיווחתי על המקרים לטוויטר, חסמתי את הפרופילים ולמחרת התייצבתי בתחנת משטרת כפ"ס והגשתי תלונה. כבר במעמד הגשת התלונה הבנתי שאין סיכוי שהמשטרה תקצה משאבים כדי לאתר את המפעילים. החוקרת שגבתה ממני את העדות אפילו שאלה אותי אם טוויטר זה באינטרנט", כותב כהן.

עוד כותב כהן: "הסרטונים חזרו והופצו בכמה הזדמנויות שונות. לכולם צורפו כיתובים באנגלית עם תיאורים מזעזעים כמו "רועי כהן אב לשתיים, מתעלל בילד", או "רועי כהן בוגד באשתו עם ילד קטן". בחלק מהציוצים המפעילים דאגו לתייג עיתונאים נוספים וכדורסלנים."

"לפני כשבועיים התקשר אלי אחד החוקרים ושאל אם המקרים חזרו מאז התלונה. אמרתי שכן, והוא רמז לי שרוב הסיכויים שהתיק ייסגר ללא תוצאות מכיוון שמדובר בהליך סבוך שדורש לא מעט משאבים. אתם מבינים, לשלוח צו לטוויטר ובו דרישה לחשיפת כתובות IP של עבריינים פליליים זה יותר מדי עבור "

"חזרתי וביקשתי מהחוקר למצות את החקירה. הסברתי שאני אזרח שומר חוק ואין מי שישמור עלי פרט למשטרת ישראל. קיבלתי הרבה אמפתיה, תודה באמת. במקביל בדקתי אפשרויות עם חברות סייבר פרטיות, והתברר לי שלמצוא את האדם ייקח חודשים ויעלה אלפי אם לא עשרות אלפי שקלים."

"אז הנה אנחנו היום. משטרת ישראל כנראה תסגור את התיק, והעבריינים, שבטח גם קוראים את הציוצים האלה, ימשיכו בשלהם, כי אף אחד לא יעצור אותם. כי אף אחד לא ישמור עלי."

עוד כותב כהן: "בחרתי במקצוע שמאיר עלי זרקור. לפעמים האור הזה נעים, ולפעמים הוא מסנוור ואכזרי. מתוקף תפקידי אני סופג הרים של ביקורת, מכל כיוון ובכל צבע. כל מילה שאני אומר או כותב נבחנת במיקרוסקופ, וזה בסדר, והתרגלתי שמחפשים אותי ומייחלים לנפילתי. אם הביקורת עניינית אני תמיד משתדל להגיב."

"אבל אני לא אשלים עם ניסיון מזעזע ומבחיל להכתים את השם שלי ולפגוע במשפחתי. אני לא אתן שיקרה מצב שאשתי תקבל צילומי מסך מאנשים שישאלו אותה אם זה באמת אני בסרטונים."

לסיום מבקש כהן: לכן החלטתי לנצל את הבמה ולקרוא ל-משטרה, אל תפקירו אותי. אל תתנו פרס לעבריינים. אנא מכם, מצו את החקירה עד תום."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!