סתימת פיות?

"עמית סגל תובע אותי בתביעת השתקה ואני יוצא למאבק משפטי"

תמונה – ארכיון קרן תקווה
עומר נחמני, דוברו של ח"כ יאיר גולן יוצא למאבק משפטי נגד העיתונאי עמית סגל שהגיש נגדו תביעת דיבה בסך 400 אלף שקל בגין פוסטים שפרסם: "אני יוצא למאבק משפטי כדי לשים סוף להשתקה וסתימת הפיות של כל מי שמעז לבקר את סגל. אסור לתת לכוחנות והאלימות לנצח". כל הפרטים

דוברו של ח"כ יאיר גולן עומר נחמני יוצא למאבק ומבקש את עזרת הציבור למימון הוצאות המשפט נגד העיתונאי עמית סגל שהגיש נגדו תביעת דיבה על סך 400 אלף שקל, בגין שלל פוסטים שפרסם נגד סגל ברשתות החברתיות: "עמית סגל תובע אותי בתביעת השתקה על סך 400 אלף ש״ח במטרה למנוע ממני, ומכם, להעביר ביקורת נגדו. המאבק הזה הוא על הזכות שלנו, האזרחים הקטנים, לומר בחופשיות את מה שאנחנו חושבים"

עוד כותב נחמני: "כוחות חזקים כמו עיתונאי בכיר ומפלגת השלטון רוצים למנוע מאתנו למתוח עליהם ביקורת. כמה פעמים ישבתם מול הטלוויזיה וחשבתם לעצמכם שעמית סגל מעוות את המציאות? לא מדייק בעובדות? מציג רק את מה שנוח? מייצג ערב אחרי ערב קו ימני קיצוני? כמה פעמים ראיתם אותו ולא הבנתם איך הוא העיתונאי המוביל של חברת החדשות? אז אני החלטתי לענות לו, ובגלל שעניתי לו הוא תובע אותי בתביעת השתקה על 400 אלף ש״ח".

"מי אני? אני עומר נחמני, סטודנט למשפטים והיום הדובר של ח״כ יאיר גולן. בצבא הייתי קצין בתותחנים, ואחרי שהשתחררתי הובלתי מאבק למען משפחות שכולות חד מיניות. בשנים האחרונות אני פעיל למען הקהילה הגאה ולמען הדמוקרטיה הישראלית ברשתות ובהתארגנויות שונות. אני מרבה לכתוב על דברים שמפריעים לי, בין היתר על האופן שבו סגל מסקר את המערכת הפוליטית כעיתונאי בכיר. בשל הביקורת הזו, סגל תובע אותי בניסיון למנוע ממני לכתוב ולדבר על האופן בו הוא פועל".

מי תובע? עמית סגל הוא אחד העיתונאים הכי חזקים בארץ, אולי החזק מכולם. יש לו מאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, הוא מופיע על מסך הטלוויזיה כל יום בשעות הפריים טיים והוא כותב בידיעות אחרונות. מסתבר שהוא גם החליט שלא מתאים לו שאנשים יבקרו אותו ברשתות החברתיות, לכן הוא חוסם אלפי אנשים שהעזו לבקר אותו ותובע תביעות השתקה נגד מי שלא בא לו בטוב. זו אלימות משפטית וכלכלית ואסור לכופף מולה את הראש.

עוד כותב נחמני: "סגל מיוצג על ידי עו״ד מיכאל דבורין, שהיה היועץ האסטרטגי והפוליטי של הליכוד ומייצג גם את יאיר ואבנר נתניהו בתביעות דיבה, עורך דין שהמשרד שלו מייצג גם את הרוצחים של משפחת דוואבשה. שותפו למשרד, יצחק בם, הוא הרוח החיה בבית הדין העליון של הליכוד. אתם מבינים? עומדת מאחורי עמית סגל מערכת עצומה ומשאבים עצומים, משאבים שלי אין. אני סטודנט למשפטים ודובר של חבר כנסת. אין לי לא מפלגת שלטון שתגבה אותי ולא את הכסף שעמית סגל מרוויח – יש לי רק אתכם.

למה אני צריך את תמיכתם? אני שוכר עורכי דין מעולים שיעזרו לי גם להתגונן בבית המשפט מול ניסיון ההשתקה של סגל וגם לעלות להתקפה ולשים סוף לניסיונות הבלתי פוסקים שלו להשתיק כל ביקורת באלימות ובכוחנות. עלות הגנה משפטית היא דבר יקר, סגל יודע את זה ככה סגל משתיק את מבקריו. מי שחוו את נחת זרועו מעדיפים לוותר לו ופשוט לשלם במקום להיכנס למאבק משפטי ארוך ויקר, אז אני לא מתכוון לוותר".

לסיום כותב נחמני: "בתמורה אני מבטיח לכם שאני אעמוד מול עמית סגל בבית המשפט ואנהל את המלחמה הזו, שהיא לא רק המלחמה שלי. עמית סגל ואלו שהוא מייצג התרגלו לדרוס אנשים כמוני, להגיד ולעשות כל מה שהם רוצים ולעשות את זה בכוחנות ואלימות מבלי שאף אחד עומד מולם. אני רוצה לעמוד מולו ובשביל זה אני צריך את התמיכה שלכם.בעזרת התמיכה שלכם אני מתכוון להעמיד את עמית סגל הבריון במקומו ולא לתת לו להמשיך להשתיק באלימות וכוחנות את כל מי שמבקר אותו. אני מבטיח לעדכן את כולכם בהתפתחויות בעמוד הפייסבוק שלי, מבית המשפט ומהדיונים."

עמית סגל תובע 400 אלף שקל מדוברו של יאיר גולן

בתגובה לפרסום התביעה כתב עמית סגל: "לסיום כותב סגל לביקורת ברשת על התביעות שהגיש לאחרונה: "פרסום שקרים נתעבים על עיתונאים (או כל אזרח אחר) הוא תופעה נפסדת. אני מחזק את ידיו של גיא פלג עמיתי שהגיש שורת תביעות דיבה נגד פעילי ימין שהפיצו עליו דיבה חמורה, ומציע לכל מי שכזבים והסתה מופצים עליו ברשת לעשות כמוהו וכמוני".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.