כמעט חצי מיליון שקלים

תביעת הענק של העיתונאי עמית סגל והודעות הוואצפ ששלח בחצות

תמונה – קרן תקווה
העיתונאי והפרשן הפוליטי עמית סגל תובע את דוברו של חבר הכנסת יאיר גולן על סך של מאות אלפי שקלים, הדובר בתגובה פתח קמפיין גיוס המונים למימון המשפט וחשף הודעות ששלח לו העיתונאי.

יוצאים לקרב משפטי: נראה כי תביעות דיבה והכפשה הפכו לדבר החם בגזרת חלק מהעיתונאים ואנשי התקשורת בישראל בעת האחרונה. העיתונאי עמית סגל הבטיח – וקיים. לאחר ששלח מכתב אזהרה לחבר הכנסת יאיר גולן, כעת תובע סגל את דוברו של גולן, עומר נחמני שהצליח תוך יומיים לגייס מעל 130 אלף שקלים בגיוס המונים ברשת.

נחמני, צילום: פייסבוק

עומר נחמני, כאמור – דוברו של חבר הכנסת גולן, פרסם בחודש ינואר בחשבון הפייסבוק שלו פוסט אשר מתחיל בכותרת: "עמית סגל הוא גזען שבטעות נתפס כעיתונאי רציני". נחמני מתח ביקורת על הצורה בה לשיטתו מתייחס עמית סגל ברשתות החברתיות לחיסולו של הגנרל האיראני קאסם סולימני ע"י ארה"ב וטען כי עבורו היה זה "לא יותר מהזדמנות פוליטית להסית נגד הערבים". נחמני הוסיף בפוסט וכתב: "מעכשיו סגל הוא כבר לא ריקלין בתחפושת אלא השתדרג לצל בתחפושת". את הפוסט סיים במלים "עאלק 'עיתונאי'".

"עמית סגל תובע אותי בתביעת השתקה ואני יוצא למאבק משפטי"

אך זה לא הסתיים בכך. זמן קצר לאחר מכן, עת חשף העיתונאי עמית סגל את הקלטות מי שהיה יועצו הקרוב של בני גנץ, ישראל בכר, כתב נחמני בפייסבוק: "הוא (סגל) הרי ידע שההקלטה המפלילה של ישראל בכר, הקמפיינר של כחול-לבן, בושלה על-ידי רב מושחת ובניגוד לחוק (…) לכו תדעו על איזה עוד מעשים פליליים של נתניהו עמית סגל יודע ולא מדווח. אחרי גילוי כזה סגל צריך להיות מושעה מערוץ 2 עד לבירור כל העובדות, ואם זה נכון – אסור לתת לו לשדר עוד יום אחד בטלוויזיה".

לאחר זמן מה, שוב תקף נחמני את סגל וכתב בפייסבוק: "זה הרי הזוי לחלוטין שאדם שכל המקצוע שלו זה חשיפת האמת מנסה לסתום לכל מי שלא חושב כמוהו את הפה", כתב נחמני, והוסיף: "אבל אז אני נזכר איך אילנה דיין חשפה את השקרים של סגל באולפן החדשות". אלו לא הדברים היחידים שפרסם נחמני ואליהם מתייחס סגל בתביעתו ומצרף אותם כחומר לתביעה. כאמור, סגל החליט לתבוע – וקיים. העיתונאי החליט לתבוע את נחמני על סכום של 400 אלף שקלים, לא פחות.

נחמני בתגובה פרסם סדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, בהם הוא מספר בין היתר כי הקים קמפיין גיוס המונים אשר תסייע לו להתמודד עם עלויות ניהול המשפט, יש לציין כי הקמפיין גייס תוך זמן קצר מעל למאה אלף שקלים. כמו כן חשף נחמני בציוציו בטוויטר הודעות ששלח לו, לטענתו, הכתב סמוך לחצות באחד הלילות, בהם נכתב בין היתר: "באופן הזוי לגמרי ריחמתי עליך, אבל אתה התעקשת והמשכת כמו משוגע, עכשיו הגיע זמן בית משפט"

נחמני כותב: "אני מודה שנבהלתי, הלב שלי דפק חזק מאוד ולמזלי היה לי עם מי לדבר כשהטירוף הזה קרה. מעולם בחיי לא חוויתי איומים בצורה הזאת וברמה הזאת. מעולם לא הרגשתי את הפחד המצמית הזה, את הטרור הזה.
אדם רגיל, שרוצה לתבוע תביעת דיבה, שולח מכתב התראה מעורך דין ואז תובע, אבל לא עמית סגל"

הוא ממשיך ומפרט: "אני מודה שנבהלתי, הלב שלי דפק חזק מאוד ולמזלי היה לי עם מי לדבר כשהטירוף הזה קרה. מעולם בחיי לא חוויתי איומים בצורה הזאת וברמה הזאת. מעולם לא הרגשתי את הפחד המצמית הזה, את הטרור הזה.
אדם רגיל, שרוצה לתבוע תביעת דיבה, שולח מכתב התראה מעורך דין ואז תובע, אבל לא עמית סגל"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!