חדש בישראל

גאווה או התנשאות? יונית לוי והכתבים האתיופים

תמונה – צילום מסך ערוץ 12

עורך המהדורה המרכזית בערוץ 12, יניב הלפגוט פרסם צילום מסך בו מופיעה מגישת המהדורה יונית לוי ולצידה העיתונאי האתיופי ברנו טגניה ואלמז מנגיסטו בני העדה האתיופית, כשבכותרת נכתב "גאווה".

הגולשים ברשת הגיבו בביקורת על הציוץ שלטענתם מתנשא. חני וייזר צייצה בתגובה: "בואו נשים פריים עם שני אתיופים ובאמצע אישה לבנה כדי להדגיש כמה אנחנו נעלים על זה שנתנו להם את האופציה לככב במהדורת החדשות שלנו"

גולש נוסף בשם אבנר כתב: "אתה יודע מה זו גאווה? גאווה זו העובדה שלאף אחד לא אכפת מה הצבע או המוצא של איש תקשורת, זו גאווה, במילים אחרות עיוורון צבעים, מה שאתה עושה כאן הוא רק להנציח את ההבדלים, ההיסטוריה מלאה בעובדות אמפיריות שמראות שהדרך הזו נכשלה, ראה האפרו-אמריקאים, כל הדגשה או אפליה מתקנת דפקה אותם."

הצייצן תום אהרן הגיב גם הוא לעורך המהדורה: "אוף זה כלכךךךךךךך גזעני. אתה לא אמור להשוויץ בזה שמינית אנשים מוכשרים לתפקיד שעד עכשיו היה נמנע מהם רק בגלל שהם ממוצא אתיופי גבר עושה ידפרצוף אולי גם תעלה תמונה שלך *לא* דופק לאדם זר אגרוף בפנים ותכתוב ״גאווה״? מה יהיה עם השכנז מה גבר מושך בכתפיים"

https://twitter.com/Sachback/status/1343269070054043648

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.