אנחנו דור מחוסן

צפו בוידאו: נתניהו הבטיח לאביב גפן 70 מיליון שקל

תמונה – צילומים לע"מ

בצעד מפתיע במיוחד, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם הזמר והיוצר אביב גפן כנציג האמנים וסיכמו על מתווה סיוע לתחום התרבות בגובה של 70 מיליון ש״ח שיועברו דרך הרשויות שיהיו מחויבות לתת את זה להופעות.

בסיום הפגישה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״זהו יום בשורה לעולם התרבות והאמנות בישראל. לפני כמה ימים הגיע אליי אביב, רציתי לשמוע על עולם האומנות. יצאנו החוצה, ישבנו בחוץ, והוא אמר לי: ׳תשמע, מוכרחים לעזור ולהחזיר לחיים גם את עולם התרבות׳. אמנים ותיקים סובלים ואמנים בכלל, קשה להם להופיע"

לאחר הפגישה כתב אביב גפן: "אלפי שירים נולדו היום, בלי שאפילו תו אחד נכתב בהם. לפני שבוע היה לי טלפון מחסוי. על הקו היה בנימין נתניהו. הוא ביקש שניפגש. אחרי יומיים נסעתי לירושלים וישבנו לדבר, בפעם הראשונה בחיי. השיחה לא היתה קלה לי. הפגישה לא היתה קלה לי. אבל היא היתה מאד חשובה לי.

באתי בשם האומנים, האחים והאחיות שלי שהגיעו למצב שבו הם כבר לא רוצים לשיר, הם רוצים לחיות. הם רוצים לחיות בכבוד. הוא הקשיב לי. ניהלנו במשך שבוע דיונים עם הגורמים במשרד האוצר. עם משרד התרבות. הגענו לצעקות, זה התפוצץ, התייאשנו ושוב חזרנו לדבר. היום קיבלתי הודעה שהמתווה אושר. 64 מליון ש"ח לרשויות שיחויבו לקנות הופעות, ועוד 6 מיליון ש"ח לאמנים במצוקה. מוזר? כן. החיים מוזרים. הקורונה מוזרה. הכל מוזר.

אבל אני קודם כל בצד של התרבות. אני איפה שאחיי בעולם התרבות צריכים אותי אני איפה שמוזיקאים גאונים שגופם בגד בהם מחשבים מה לאכול היום. אני איפה שהבמה נבנית מחדש וסוף סוף פנס נדלק אחרי שנה. אני איפה שנהג מנקה את הוואן שלו וחוזר לכביש להסיע להופעה.

ומי שמוכן לעזור – אפגש איתו בכל מקום בעולם. כאן ועכשיו. בלי תנאים ובלי משחקים. וצריך להגיד תודה. לכן היום אני אומר תודה לראש הממשלה וצוותו, לשר האוצר, רויטל שטראוס ולשר התרבות. רק התחלנו במאבק, אבל עשינו היום צעד חשוב. אלפי שירים נולדו היום, בלי שאפילו תו אחד נכתב בהם. תחזיקו מעמד, זה עוד מעט נגמר."

העיתונאי אורי משגב תקף: "סליחה, אבל מי מינה את אביב גפן לנציג האמנים? בשם מי (חוץ מעצמו והקריירה שלו) הוא משתתף במסע הבחירות המתגלגל של הנאשם?"

עוד אמר נתניהו: "זה יביא וימלא את האולמות. בתוכם, 6 מיליון שקלים לאמנים הוותיקים, באמת, חלק מהם סובל סבל גדול מאוד. זה מפיח חיים, וזה יהיה בעוד כמה שבועות. עולם התרבות שהוא מהעולמות הסגורים יהיה הראשון שיהנה מהתוכנית הדרכון הירוק. מעכשיו צריך להגיד: ׳אנחנו דור מחוסן׳.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.