זכויות צרכנים

רכשתם כרטיס טיסה וביטלתם?

תמונה – רשות שדות התעופה
רכשתם כרטיס טיסה ואתם עדיין מחכים להחזר כספי מחברת התעופה? תאלצו לחכות עוד קצת, אולי קצת הרבה. כל הפרטים

עדת הכלכלה של הכנסת אישרה אמש את בקשת משרד התחבורה להאריך עד לתאריך 24 באוקטובר השנה את התיקונים בחוק שירותי תעופה, מה שלמעשה אומר שחברות התעופה והטיסות לא יהיו חייבים בשלב זה בתשלום פיצוי וסיוע לטסים במקרה של ביטול כרטיס טיסה. על ידי כך אישרה הוועדה באמצעות צו את השהיית זכויות הצרכנים, צעד שמגיע אחרי דחיה קודמת עד לתאריך 1 באוקטובר את מועד החזרת הכספים לרוכשים שטיסתם בוטלה.

בסיום הדיון בוועדה אושר הצו ברוב של ארבעה חברי כנסת בעד, בהם יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי וחברי הכנסת יבגני סובה ואסנת מארק. נמנעו בהצבעה הם: ח"כ אחמד טיבי שיזם את חוק שירותי תעופה המקורי עבור פיצוי צרכנים וכן ח"כ אימאן חטיב יאסין.

ארכיון | צילום: דוברות הכנסת

חברות התעופה, כמו אל על, ביקשו את דחיית השבת כספי הפיצויים לרוכשים על מנת שיהיו יכולים לארגן הלוואות עבור ההחזרים, פיצויים שהיו אמורים להינתן החל מחודש אוגוסט. דחיית השבת ההחזרים ל-1 באוקטובר אושרה בוועדה בשבוע שעבר וצרכנים יקבלו חזרה את הכספים שלהם החל מתאריך זה ובתנאי שעברו 90 יום מיום ביטול הטיסה שלהם. כעת, אישרה הוועדה בכנסת גם את הארכת התיקונים לחוק שמשהים למעשה את זכויות הצרכנים במקרה של ביטול טיסה. התיקונים שאושרו כהוראת שעה, היו אמורים לפוג ב-31 באוגוסט וכעת יסתיים תוקפם ב-24 באוקטובר.

היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר, הסבירה כי הוראות החוק המתוקן ימשיכו לחול גם על טיסות שימריאו החל מה-1 בספטמבר ועד 24 באוקטובר. מנהל אגף קשרי תעופה ברשות שדות התעופה ישי דון יחיא, מסר כי ברשות מקווים שעד 24 באוקטובר תהייה התאוששות. לטענתו, ביולי הייתה ירידה של 97% במספר הנוסעים, ובאוגוסט הצפי הוא ל-90 אלף נוסעים עד סוף החודש, לעומת 2.5 מיליון באוגוסט השנה שעברה.

בדיון, ח"כ יבגני סובה שב וקרא להקים אתר אינטרנט או מוקד טלפוני למענה לפניות הציבור, שלדבריו מבולבל ולא מבין מה המשמעות של התיקונים השונים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!