מחלת האנדומטריוזיס

צפו: שירלי בוגנים פורצת בבכי בכנסת

תמונה – ערוץ כנסת

לרגל חודש המודעות למחלת האנדומטריוזיס, נערך הבוקר דיון בוועדת הבריאות של הכנסת בו השתתפה השחקנית והדוגמנית שירלי בוגנים.

בוגנים דיברה בפני חברי הוועדה על ההתמודדות האישית שלה עם המחלה ועל חשיבות האבחון. לקראת סיום דבריה כשהיא משתפת את השפעת המחלה על חייה, פרצה בוגנים בבכי.

"לקח לי 48 שנים לשמוע על המחלה בצורה מקרית לחלוטין. בעלי ואני הוזמנו לארוחת ערב אצל חברים וביניהם היה נוכח דוקטור עידו סירוטה שבמקרה רק בסוף הארוחה הכירו בינינו.

ד"ר סירוטה דיבר איתי והסביר לי על המחלה ועל התהליך והניתוח. כשאובחנתי לראשונה על סמך חשד הייתי מופתעת מאוד אבל מוכנה לבדוק לעומק ולנסות הכל.

כמה ימים לאחר הניתוח קיבלתי תשובה ואכן היה לי אנדומטריוזיס ולא מעט. אם היו אומרים לי שאחת הסיבות לפגיעה בפוריות היא אנדו, הייתי הולכת להבדק כבר לפני 10 שנים או אפילו יותר ומקבלת את הטיפול הניתוחי בזמן.

חוסר המודעות למחלה גרם לזה שבמשך 10 שנים ומספר לא קטן של רופאים, בדיקות חודרניות לא נעימות, טיפולי IVF והוצאות כספיות מטורפות ואף אחד לא חשב או אמר את הסיבה האפשרית הנפוצה כל כך לקשיים שלי.

המחיר ששילמתי כבד מאוד. המסע הזה, המסע הזה להביא ילדים עצר לי את החיים, את החלומות. פגע בזוגיות, בגוף ובעיקר בנפש שלעולם לא תחזור לעצמה.

אם היו אומרים לי שהבעיה שלי קשורה לאנדומטריוזיס, יש סיכוי שהחיים שלי היו נראים אחרת.

היום אני כאן כדי לדרוש שינוי באמונה עמוקה שאת הסבל שלי אף אישה נוספת לא צריכה לעבור. תודה וסליחה."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.