מרגש

התינוק שנולד ללא רוח חיים ניצל ומלא חיים

תמונה – מעייני הישועה
מזל טוב: התינוק שנולד ללא רוח חיים חזר השבוע למחלקה בידי הוריו, כשהוא מלא רוח חיים - הסיפור המלא והמרגש

יוסף יצחק בינשטוק בן החודשיים משמיע קולות של התלהבות, אבל העובדה שהוא חי ונושם היא נס: יוסף יצחק נולד ללא רוח חיים. בלידה קשה ומסובכת, משום שחבל הטבור יצא לפני גופו הקטן והדבר הציב אותו בסכנת חיים. כאשר אמו, הגב' פנינה, הגיעה לחדר הלידה הבחין הצוות כי העובר סובל מצניחת חבל טבור.

מזל טוב
מזל טוב

הד"ר יעקב הרצליך ממחלקת ילודים סיפר על רגעי הדרמה: "הוא נולד בחילוץ מהיר כשהדופק הולך ונעלם ולמעשה נולד ללא דופק וללא רוח חיים ונזקק להחייאה מלאה. כעבור דקה וחצי מורטות עצבים הדופק חזר; באותם רגעים זה היה נראה כאילו מדובר בנצח. במשך 12 שעות התינוק היה מוגדר בקומה והיה חשש שהזמן בו שהה ללא חמצן פגע לו במוח. שמנו אותו בחליפת קירור למשך 3 ימים ברמה של 33.5 מעלות חום, עם מעקב צמוד כל חצי שעה על הטמפרטורה. התינוק שכב 72 שעות בחליפת קירור וכך למעשה פעילות המוח ירדה למינימום, ללא גירויים עד לפעילות תקינה לחלוטין".

הרך הנולד
הרך הנולד

הפרופסור אלי סומך, מנהל אגף היילודים הוסיף כי "החייאה בתינוקות ובילודים הוא אחד האירועים הדרמטיים ביותר בבית החולים. לשם החייאה מוצלחת נדרשת מיומנות של אנשי הצוות ושימוש נכון ומושכל בכל האמצעים הזמינים. בזמן כזה כל שניה היא חשובה ואין צורך לתאר את ההשלכות של החייאה כפי שבוצעה במקרה הזה. באגף הילדים והיילודים ב'מעייני הישועה' נערכים למצבים כאלה באמצעות תרגול של הצוותים ושימוש בסימולציות שונות. אנחנו נתקלים לא אחת בהנשמות בחדר היילודים ובחדר המיון ואני שמח שהצוות פעל במהירות ובמקצועיות והשתמש באמצעים המתקדמים כולל קירור וחום גוף למשך 3 ימים כדי לשפר ולשמר את תאי המוח. החייאה מוצלחת כמו זו והרגשה של הצלחת חיים הינה מקור לסיפוק רב לכולנו".

האב, ר' אלימלך בינשטוק היה נרגש מאוד: "זו תחושה קשה, איומה, עד עכשיו אנחנו מתקשים להירגע. אתה לא יודע איך לאכול את זה וכל הזמן חושב מה היה קורה חלילה אם וכאשר. כעת ב"ה אנחנו מאושרים ושמחים עם יוסף יצחק ושאר אחיו ואיותיו. בגיל 14 ימים עבר ברית מילה והיום הוא יונק, צוחק ובוכה ואין כל זכר לדרמה".

התינוק שנולד ללא רוח חיים חזר למחלקה כחלוף חודש בידי הוריו כשהוא מלא רוח חיים ומשובב את עין כל רואיו. ההורים – ר' אלימלך והגב' פנינה ביננשטוק חזרו לפגיה במעיני הישועה ובידיהם התינוק הרך 'יוסף יצחק' כדי לחגוג יחד עם צוות המחלקה את נס הצלתו ממוות לחיים.

הרופאים והאחיות במחלקה בדקו את הנס מקרוב, בחנו תגובותיו של התינוק ותפקודו ומצאו כי הוא תואם לחלוטין את שאר העוללים

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.