שם לכל ילד

אלו השמות הנפוצים ביותר שניתנו לילדים, יתכן ותופתעו

תמונה – ארכיון ביה"ח פדה פוריה
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה, כמדי שנה, את רשימת השמות הנפוצים ביותר לשנת 2019 שניתנו לתינוקות שנולדו בישראל, וכן, יוסף ומחמד עדיין מככבים.

אנחנו עדיין לא סגורים על הסיבה המדויקת לפרסום הרשימה מדי שנה, אבל מה שבטוח – מתברר שישנם לא מעט אנשים, או בעיקר נשים, שמחכים בסקרנות לרשימה השנתית של השמות הכי נפוצים שניתנו לילדים במדינת ישראל. יש מצב שאתם בין הגולשים שהמידע הזה מסקרן אותם, אז הנה הם לפניכם – השמות הנפוצים בישראל.

השם הנפוץ ביותר בקרב הבנים היהודים בשנת 2019 דוד (1,488 ילדים נקראו בשם זה), אחרי השם דוד היה השם אריאל שניתן ל-1,341 ילדים שהם לעשה כ-2.1 אחוזים מהבנים היהודים. אחריהם היו לביא, נועם, יוסף, אורי, איתן ומשה – יותר מ-1,000 בנים יהודים נקראו בכל אחד מהשמות הנ"ל. בגזרת הבנות השם הפופולרי ביותר כבר בפעם הרביעית ברציפות היה תמר (1,233 בנות נקראו בשם זה). השם נועה טיפס בגאווה למקום השלישי והשם מאיה נשאר במקום השני. השמות אביגיל, איילה, יעל, שרה, אדל, שירה ואסתר היו גם הם בעשרת השמות המובילים בשנת 2019.

ומה קורה במגזר הערבי? השם מוחמד הוא עדיין השם הנפוץ ביותר בישראל בכלל ובקרב הבנים המוסלמים בפרט – 2,598 בנים שנולדו ב-2019 נקראו בשם זה. יחד עם זאת השם מוחמד נמצא במגמה מתמשכת של ירידה, ופחות בנים נקראים בשם זה. אצל הבנות המוסלמיות השם הנפוץ ביותר היה מרים (541 בנות נקראו בשם זה).

תמיד הסתקרנתם לדעת מה הם השמות המשותפים לבים ובנות? הנה: אריאל, עומר, נועם, אורי, דניאל, אליה, הלל, יובל, רוני, עמית, אביב, אור, יהלי, ליבי, אוריה, ליאם, גפן, מעיין, ארבל, טוהר, אימרי, אגם, שקד, שחר, מאור, עופרי, שי, אופיר, לני, גיא, נור, עדי, נטע, ריף, בארי, ליאור, ירדן, עדן, הדר, כרם, בר, רום, ליאל, כרמל, ריי, עמנואל, נוה, דור, שיר, זיו, זוהר, יהב, תום. אצל המוסלמים השמות המשותפים הם נור, ג'וד ומלאק.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.