התמכרנו

מחקר: שימוש בסלולרי עלול לגרום ל"צמיחת קרניים"

תמונה – Timur Repin
קבוצת חוקרים מאוסטרליה שבדקה מאות צילומי גולגלות, מצאו אבל רבים עדויות להיווצרות גידולות בתוך הגולגלת. הזיזים (בליטות) שנראו דמויות קרניים והעלו את ההשערה לפיה הטיית הצוואר בשימוש בסמארטפון היא הגורם לכך.

מכשירים סלולריים שינו לחלוטין את אורח חיינו, מהדרך בה אנחנו צורכים תוכן, השימוש במסגרת העבודה, תקשורת בין אישית, קניות אונליין ודייטינג. אך מחקר חדש טוען שהמכשירים האלו משנים משהו מפתיע יותר, את מבנה הגולגולת שלנו.

המחקר החדש טוען שצעירים מפתחים מבנה עצם המזכיר קרניים בצד האחורי של הגולגולת, אלו נוצרים בגלל הטיית הראש קדימה מה שמעביר משקל מעמוד השדרה אל השרירים בעורף. ההטייה גורמת לצמיחת העצם דמוית הקרן קצת מעל הצוואר.

המדענים מאוניברסיטה באוסטרליה אמרו שהתרחבות התופעה מצביעה אל שינוי היציבה שלנו באופן כרוני כתוצאה מהצורך להטות את הראש קדימה בכדי להבחין בפרטים במסכים הקטנים. לטענתם, זהו התיעוד הראשון של השפעה פיזית של הטכנולוגיה על על מבנה הגוף.

הבליטות מתוך המחקר
הבליטות מתוך המחקר

במסגרת המחקר, נערכו צילומי רנטגן למדגם של 218 צעירים בגילאי 18 עד 30. אצל 40 אחוז מהמתבגרים נמצאה העצם ובאחוזים גדולים יותר אצל גברים, כנראה עקב השימוש המוגבר בסלולרי למשחקים וצפייה באירועי ספורט שמצריכים זמן מסך ארוך יותר.

האורך הממוצע של הבליטה הוא כ-3.5 ס"מ, מה שהפתיע את החוקרים שציפו לנתון קטן בהרבה. בנוסף מצא המחקר ששכיחות העצם פחתה אצל אנשים מעל גיל 30.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.