תחקיר החדשות

איזה פארק מים הכי מזוהם ואיזה לא?

תמונה – Iker Urteaga
חודשי הקיץ החמים של יולי-אגוסט הגיעו ואיתם עונת הרחצה שנפתחה. עבור משפחות פארקי המים מהווים אטרקציה חווייתית ומרעננת אבל גם כזו שיכולה להיות מסוכנת לבריאות שלנו ולא רק בגלל כיסאות כתר.

חודשי הקיץ החמים של יולי-אגוסט הגיעו ואיתם עונת הרחצה שנפתחה. עבור משפחות פארקי המים מהווים אטרקציה חווייתית ומרעננת אבל גם כזו שיכולה להיות מסוכנת לבריאות שלנו ולא רק בגלל כיסאות כתר.

רחצה ובעליה של מים מזוהמים יכולה לגרום למצוקה נשימתית, הקאות, שלשולים, גירוי בעיניים ופריחה אצל מבוגרים וילדים כאחד. גם לכמויות הכלור שמוסיפים לבריכות ולמתקנים יש אפקט על הבריאות שלנו, כאשר כמויות גבוהות של כלור יכולות לגרום להתפתחות מחלות כמו סרטן.

כתבת תוכנית חסכון של החדשות יולן כהן יצאה לתחקיר מיוחד לרגל פתיחת פארקי המים ביחד עם דוגם מים במטרה לבדוק את רמות הכלור, החומציות והזיהום בפארקים המובילים בישראל. במסגרת התחקיר נבדקו חמשת הפארקים הפופולארים: פארק המים שפיים, מימדיון, ימית 2000 (ספארק), פארק האי (עזריאלי), חמי געש.

על פי התחקיר (חלק 1 | חלק 2) עולה כי בשפיים ובימית 2000 התוצאות היו תקינות ובהתאם לתקנים של משרד הבריאות, במימדיון נמצאו רמות כלור וחומציות שחורגות מהתקן, בפארק האי נמצאה רמת חומציות גבוהה שחורגת מהתקן ובחמי געש תוצאה דומה.

זהירות זיהום, צילום: Derek Thomson
זהירות זיהום, צילום: Derek Thomson

תגובת פארק האי: "אנו מברכים על המודעות לנושא ומערך הביקורת שלנו נועד בכדי לשמור על התקינות עבור הקהל הרחב. אם יש חריגה, נדאג לבדוק זאת מיד. כמו כן, במועד שבו התבצעה הביקורת, קיבלנו דוח של ביקורת מקבילה ובה הכול נמצא תקין".

תגובת המימדיון: "אנו נבדוק את הדברים ונטפל בהתאם".

תגובת חמי געש: "במרחצאות חמי געש פועלת מערכת אוטומטית מהמתקדמות בשוק, לניטור איכות המים בבריכות, כאשר אחת לשלוש שעות מבוצעת גם בדיקה ידנית על ידי גורם מוסמך במטרה לאמת את נתוני המערכת האוטומטית. לאור חשיבות העניין והחשיבות בשקיפות מול ציבור לקוחותינו, הלכנו ובדקנו את תוצאות בדיקות המים בתאריך ושעת הבדיקה של הבדיקה שלכם. מהנתונים שהועברו אליכם היום עולה כי רמת ה-PH במים בשעה זו עמדה על הרמה הרצויה והאידיאלית ביותר בבריכות וכי המים נקיים ועומדים בתקן המחמיר ביותר".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.