יהי זכרו ברוך

רב סרן בר פלח ז"ל נהרג בהיתקלות עם מחבלים בג'נין

תמונה – pixpay/דובר צה"ל

קצין צה"ל, סרן מפקד חטיבת הנח"ל, נהרג הלילה בחילופי אש עם מחבלים סמוך למחסום בג'נין. שני המחבלים חוסלו על ידי כוח צה"ל.

באיגרת שכתב ביום הזיכרון רב סרן בר פלח ז"ל, "ברגע האמת שמים בצד את כל הרצונות האישיים ומוסרים את נפשם על קדושת ה', העם והארץ".

ראש האופוזיציה נתניהו ספד, "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של רב-סרן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, שנפל הלילה בקרב עם מחבלים. בר היה גיבור בחייו ובמותו. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד."

האירוע החל סביב השעה 1:20 כאשר זיהתה תצפיתנית מחטמ"ר מנשה שתי דמויות חשודות כמה מאות מטרים מצפון למעבר, כך הסביר מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט. בשלב זה, לא זוהה הנשק שנשאו המחבלים. החשודים המשיכו להתקדם והגיעו עד לכ-15 מטר מטר מהגדר, קרוב לעמדת לוחמים ממוגנת בבטון, ונשכבו במקום כשעתיים לאחר הזיהוי הראשוני.

תצפיתנית שזיהתה את הדברים הקפיצה כוח לנקודה, והוא החל בנוהל מעצר חשוד. במהלך המעצר החשודים ירו לעבר הלוחמים, וכוח צה"ל השיב לעברם אש וחיסל אותם. על פי כלי התקשורת הפלסטיניים, שני המחבלים שחוסלו בעימות עם חיילי צה"ל הם אחמד איימן איברהים עבד, שהיה איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, ועבדול רחמן האני סובהי עבד.

 

יו״ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה לחיסול המחבלים שאחד מהם, קצין ברשות הפלסטינית: ״את נהלי הפתיחה באש צריכים לשנות וכשיש ספק, אין ספק, יורים והורגים מחבל ומונעים פגיעה בחיילים".

ח"כ בן גביר הוסיף: "גנץ שאירח את אבו מאזן, הפגין חולשה וחיזק את הרשות הטרוריסטית. חולשה מביאה טרור ועוד פיגוע רדף פיגוע. הממשלה הרופסת צריכה להתעורר ולומר בקול חד וברור שכל מחבל ארור שיוצא לבצע פיגוע יידע שדינו הוא מוות.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ מגיב לנפילתו של הקצין הלילה בג׳נין: בוקר קשה וכואב. עוד יהלום מצטרף למגש הכסף שעליו ניתנת לנו יום יום מדינת ישראל. ליבנו ותפילותינו עם לוחמי צה"ל ומפקדיהם שעושים לילות כימים למען ביטחון ישראל. חיבוק גדול ותנחומים למשפחתו ולחבריו של קצין צה"ל שמסר את נפשו על הגנת המולדת.

1 תגובה
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.