מצונזר

שוטרים צילמו ילדים ערומים במעיין

התיעוד נחשף: הוגשה תביעה נגד שוטרי מג"ב שצילמו נערים קטינים ערומים בעת שטבלו במעיין סמוך ליצהר - צפו בתיעוד מצונזר

קטינים מהשומרון שצולמו ערומים על ידי שוטרים כשהם טובלים במעיין סמוך ליצהר לפני כשנה וחצי, הגישו תביעה נגד המשטרה בגין פגיעה בפרטיות, לשון הרע והטרדה מינית. בתביעה דורשים הקטינים 70,000 ש"ח לכל פיצויים לכל ילד, סה"כ 210,000 ש"ח.

הילדים, אחד בן 12 וחצי ושניים בני 13, ירדו למעיין עם כלבתו של אחד מהם אשר היתה קשורה ברצועה נמתחת שחסמה את הכביש המוביל למקום. מאחורי הילדים הופיע ג'יפ מג"ב, שצפר לילדים בכדי שיפנו את המעבר. הילדים משכו את הכלבה לעברם על מנת לפנות את הכביש, ורצו למעיין.

מדובר במעיין המוסתר מעין הציבור, מקורה בצילייה אטומה ומהווה "מקום אינטימי בו ניתן להוריד בגדים בצנעה לפני הטבילה", כך לפי התביעה.

עוד נכתב בכתב התביעה שהוגש ע"י עו"ד מנשה יאדו צארגון חוננו כי "הילדים התפשטו.. ונכנסו למעיין לטבול. לפתע הבחינו הילדים בשני שוטרי מג"ב שנכנסו לתוך הצילייה המקרה את המעיין וצילמו אותם עם מכשירי הפלאפון האישיים שלהם ועם מצלמה נוספת. הילדים נצמדו לקיר במעיין בכדי להסתתר מהמצלמות, וביקשו מהשוטרים לצאת ולאפשר להם להתלבש ולצאת לדבר עימם בחוץ".

השוטרים הסכימו לצאת מהמעיין, ואמרו לילדים כי יש להם 'דקה' להתלבש ולצאת. אולם, בפועל חזרו השוטרים לאחר זמן קצר, זאת לאחר שהילדים עלו מהמעיין אך בטרם הספיקו להתלבש.

"הילדים ניסו להסתיר את גופם ופניהם בידיים ובמגבות, וביקשו מהשוטרים להפסיק לצלם אותם בעירום. השוטרים אמרו לילדים שהם רק רוצים לצלם את הפנים שלהם, וכל השיח מתנהל לעיני המצלמות המתעדות את הקטינים לא לבושים".

בסרטון שהגיע לידי עו"ד יאדו, ניתן לשמוע את הילדים מתחננים "למה לצלם? לא, אנחנו ערומים! יא גנוב. אתה מוכן לצאת? חכה, חכה". השוטר שואל אותם "אתה יכול לשים תחתונים ואני אצלם אותך?", והילדים עונים "כן, תצא, צא".

לאחר מכן חוזר השוטר ומצלם אותם שוב, הילדים מסתתרים ואומרים "למה, אבל למה?" והשוטר עונה "אני חייב". הילדים משיבים "יא דפוק, אנחנו ערומים. בואנה, אתה מוכן לצאת?".

לאחר מעשה התברר כי השוטר הפיץ את הסרטונים בקבוצת וואצאפ של מפקדי מג"ב, על מנת לברר את זהות הילדים.

כאמור, הילדים תובעים את כעת המשטרה בגין פגיעה בפרטיות, עבירה על צילום אדם ברשות היחיד, לשון הרע, הטרדה מינית ורשלנות.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו מסר "גורמי הביקורת במג"ב קיבלו את התלונה שהגשנו בעבר נגד השוטרים, אולם בכך אין די. על מג"ב לפצות את הקטינים שנפגעו ולשנות את השדר שמועבר לשוטרים בשטח בכל הנוגע לאופן בו יש להתייחס לאוכלוסייה ביצהר ובכלל".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.