לקריאה לחצו

הרבנים: לא לשרוף חמץ, אסור לקיים את הסדר בזום

תמונה – צילום: לע"מ, חיים צח
הרבנים הראשיים לישראל פרסמו הנחיות הלכתיות לקראת חג הפסח בצל נגיף הקורונה, והתייחסו לשאלה אם ניתן לקיים את ליל-הסדר בשיחת ועידה דרך אמצעים טכנולוגיים כמו אפליקציית 'זום' הפופולרית: "הבדידות כואבת ויש למצוא עבורה מענה, אבל לא על ידי חילול חג ומועד"

הרבנים הראשיים לישראל, פרסמו הנחיות הלכתיות לקראת חג הפסח בצל הקורונה, ביניהן: המשך הגבלת תפילה במניין, ביעור החמץ על ידי השלכתו לאשפה, ואיסור לקיום הסדר דרך שיחות ועידה באמצעים טכנולוגיים.

הוראות הרבנות הראשית ניתנו לאחר שהרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, התייעצו עם כלל הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובמועצה לביטחון לאומי.

על פי הנחיות הרבנים הראשיים, כל אחד יתפלל בביתו ביחידות במהלך חג הפסח, וציבור המתפללים יקבע זמן תפילה אחיד לכולם.

הגעלת הכלים והכשרתם לפסח תיעשה בבית, והמליצו לרכוש תבניות חד פעמיות לשימוש בתנור.

לגבי שרפת החמץ, כתבו הרבנים הראשיים שאין להתרחק מהבית לצורך שרפת החמץ, וכי ביעור החמץ ייעשה על ידי השלכה לאשפה ושפיכת אקונומיקה כדי שלא יהיה ראוי למאכל כלב. אם נשאר מעט חמץ יכול לכלות אותו דרך האסלה.

בסוגיה שהועלתה על קיום הסדר דרך שיחת ועידה באמצעים אלקטרוניים, כתבו הרבנים הראשיים שיש בכך איסור של שימוש בחשמל שאסור גם ביום טוב, ולא ניתן לעשות זאת גם דרך שעון שבת.

"הבדידות כואבת", חתמו הרבנים הראשיים, "ויש למצוא עבורה מענה אולי גם בשיחה דרך המחשב ערב החג טרם כניסתו אולם לא ע"י חילול חג ומועד ובאופן שהתירו רק במקרים של פיקוח נפש כאמור".

הנחיות הלכתיות ערב חג הפסח

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!