לקריאה לחצו

המאבק על המשפטים | כך הליכוד יסכל מינוי שי ניצן לעליון

תמונה – צילום: דוברות משרד המשפטים
בתמורה להעברת תיק המשפטים לכחול-לבן, דורשים בליכוד השפעה על בחירת מינוי שופטי העליון אך בכחול לבן טרם הסכימו לכך. הצדדים מנסים לגבש מתווה מוסכם. על הפרק: הליכוד ינסה לסכל את מינויו של שי ניצן לעליון

המו"מ בין הליכוד לכחול-לבן נמצא בשיאו כאשר המאבק על תיק המשפטים נמצא על השולחן ללא הכרעה. בליכוד הסכימו כי תיק המשפטים יעבור לכחול-לבן – דבר שהביא לביקורת מגורמים בימין – אך הוא מבקש לשלוט במנגנון משותף לבחירת שופטים.

הסיבה: הליכוד מעוניין בהטלת וטו למינויו של פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, לעליון.

בליכוד דורשים לקבל בתמורה להעברת שר המשפטים את חברי הכנסת בוועדה למינוי שופטים, אף בכחול-לבן מתנגדים לכך.

שרת המשפטים לשעבר, אילת שקד, תקפה את עמדת הליכוד: "זו לא שותפות זו כניעה".

על פי דיווח של חיים לוינסון ב-'הארץ', במפלגות מנסים למצוא מערך השפעה משותף בין הליכוד וכחול-לבן על בחירת השופטים והצדדים עדיין דנים על סוגי מתווה שונים.

על פי מקורות בימין, מוסיף לוינסון, בליכוד שמו למטרה לסכל את מועמדותו של ניצן לעליון לאחר שהוביל את חקירות נתניהו והגשת כתב האישום.

עם פרישתו של ניצן הוא אינו יוכל להיבחר במשך 18 חודשי צינון, והמינוי הבא לעליון יתקיים רק באפריל שנה הבאה עם פרישתו של המשנה לנשיאת העליון השופט חנן מלצר.

 

 

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!