דיון סוער

זנדברג לפרץ: בשביל מה הורדת את השפם?

תמונה – ערוץ הכנסת
ביקורת חריפה משמאל לפיצול של עמיר פרץ ממפלגת מרצ לצורך התקדמות במגעים עם כחול-לבן לכניסה לקואליציה: "האמנת בך עמיר", אמרה זנדברג, "אם העבודה הייתה מודיעה על כניסה לממשלה - מרצ הייתה גדלה"

ביקורת חריפה משמאל היום (שני) על החלטת עמיר פרץ לאיחוד סיעת העבודה עם כחול-לבן בהמשך להתקדמות המגעים עם הליכוד לכניסה לממשלה.

חברת הכנסת ממרצ, תמר זנדברג, מחתה בוועדה המסדרת בכנסת על החיבור ועל ההקרבה שעשתה מרצ לשם כך "זכינו ללעג מימין ומשמאל", אמרה זנדברג, "אבל פעם אחר פעם ידענו להבטיח לבוחרים שלנו אמינות ודבקות".

לדבריה, מעשיו של פרץ גרמו לה באופן אישי אכזבה וכעס, לאחר שמרצ הורידה את זהותה מהקלפי לצורך החיבור עם העובדה כי במפלגה האמינו בעמיר פרץ: "ידענו שאולי נחזור למספר יותר קטן של מנדטים אבל האיחוד הוביל אותנו לרעיון שאנחנו מספקים מפלגת שמאל רחבה ואידיאולוגית".

זנדברג הוסיפה כי במרצ לא תיארו לעצמם שפרץ "יזחל כסרח עודף לממשלה מושחתת שרצינו להחליף".

לדבריה, אמרו לחברי הכנסת במרצ כי עמיר פרץ ואורלי לוי עלולים לבגוד להם, אותם האשמות שגרמו לפרץ לגלח את שפמו בראיון בחברת החדשות כדי להבהיר שלא יכנס לממשלת נתניהו. "האמנתי בך עמיר", סיכמה זנדברג, "ואני קובעת באחריות שאם מרצ הייתה רצה בבחירות לחוד עם הבטחה שלא להיכנס לממשלה, ואתם הייתם חושפים את הצעד האמתי שלכם – היינו גדלים".

יו"ר מפלגת 'העבודה' עמיר פרץ הגיב להאשמות שהטיחה בו ח"כ זנדברג: "אני לא מגיב לאמירות פוגעניות והאשמות, אני מקבל את הכל, כי יש משימה של ריפוי חברה ישראלית ויש להיאבק נגד חרמות בחברה הישראלית"

ח"כ מירב מיכאלי ממפלגת העבודה הגיבה לדיווחים על האחדות בין המפלגות: "כדי לסדר שני תיקים לעמיר פרץ ואיציק שמולי לא זורקים מפלגה של בן גוריון, רבין ופרס. הם בונים על זה שחברות וחברי המפלגה, שרובם הגדול מתנגד למהלך, יעזבו. אני קוראת לכל חברי המפלגה להשאר ולהלחם על המפלגה שלנו, להתנגד למהלך שמשמעותו היא אחת. אין יותר מפלגת העבודה"

היום הודיעו מפלגות 'העבודה וכחול לבן' כי החלו במו"מ לאיחוד מפלגות: "בני גנץ ואני החלטנו הבוקר על דיאלוג להסדרת שיתוף הפעולה בין הסיעות ובין המפלגות. נקבע כללים לעבודה משותפת ומתואמת ונדון באפשרות לאיחוד בין הסיעות. יוקמו צוותים שיעבדו על שיתוף פעולה פוליטי והיערכות למערכות בחירות בעתיד. החלטנו כי ח״כ ניסנקורן וח״כ שמולי יפעלו לקידום נושאים אלה."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.