זה לא זאפה

תיעוד: פשיטה מהגג על תפילה מוזיקלית

תמונה – צילום מסך/יואלי דיקמן
הפרת ההנחיות? שוטרי משטרת בני ברק פשטו מהגג למפרסת ביתו של הזמר החרדי יואלי דיקמן, במהלך תפילת חג חגיגית ומוזיקלית שנערכה בהשתתפות שלושה אנשים בלבד, והועברה בשידור חי לאלפי גולשים חרדים ברשתות החברתיות. לטענת השוטרים התקבלה תלונה מהשכנים על רעש. צפו

תופעות הקורונה: במהלך שידור חגיגי ומוזיקלי שהועבר בשידור חי לאלפי גולשים חרדים ברשתות החברתיות, נראים השוטרים מסתערים מגג הבניין אל מרפסת הבית של הזמרים החרדים בשכונת פרדס כץ, ודורשים את הפסקת התפילה החגיגית.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: השוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווחים חוזרים ונשנים שהתקבלו במוקד 100 של המשטרה מתושבי המקום אודות רעש חזק מאוד באמצעות רמקולים שהוצבו במרפסת דירה בעיר בני ברק. עם הגעת השוטרים והתרשמותם כי אמנם מדובר ברעש חזק וחריג בניגוד לחוק, פנו למחזיק המקום בכדי שינמיך את עוצמת המוזיקה וכך עשה תחילה.

לאחר עזיבת השוטרים את המקום, התקבלו פניות נוספות מאזרחים שדיווחו כי המוזיקה הוגברה שוב כפי שהיה קודם לכן. השוטרים שבו למקום ודפקו על הדלת במטרה להפסיק את ביצוע העבירה, אולם אלו שהיו בדירה והקימו את הרעש, לא פתחו את הדלת והתעלמו, ולכן נאלצו השוטרים להיכנס לדירה דרך המרפסת.

למרות האמור, הסתפקו השוטרים באזהרה נוספת תוך ניתוק מערכת ההגברה ללא מתן דו״חות. נדגיש כי פעילות אכיפה זו אינה קשורה לתקנות לשעת חירום או למניעת התפשטות נגיף הקורונה כלל.

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס תקף את התנהלות המשטרה: "מצער מאוד לראות מראות שכאלו- פריצה לבית עם כוחות גדולים, כאילו מינימום מדובר בפשיטה על מעבדה ליצור סמים. מדובר בשלושה אנשים שפעלו על פי הוראות משרד הבריאות וכל מטרתם הייתה לעשות תפילה שמחה".

גם ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה הגיב בזעם: "מקומם ומרתיח, להקת צלמים ואנשי תקשורת עורבים שעות רבות בבני ברק בחסות המשטרה לתמונה מעוותת או סרטון מסיט, אך להפריע בתפילה בציבור בימים האלה מותר, המקרים החוזרים ונשנים התנכלות המשטרה לציבור והתחושה שהכל מותר כנגד הציבור החרדי מעמיקים את חוסר האימון והניכור"

העיתונאי החרדי בני רבינוביץ כתב: "רציתם את ביבי. קיבלתם ארדואן ודיקטטורה."

"רציתם את ביבי. קיבלתם ארדואן ודיקטטורה."

העיתונאי החרדי אבי רבינא צייץ בביקורת: "משטרת ישראל איבדה את זה לגמרי. תפילת הלל מוזיקלית המועברת בשידור חי באתר כיכר השבת ע"י האחים יואלי ורולי דיקמן מתוך בית פרטי (!!) לאלפים הנצורים בביתם, מופסקת על ידי המשטרה. אולי תחנקו אותנו וזהו??"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!