בדרך לבחירות?

גנץ: "לא יודע אם נקים ממשלה, נלך לבחירות בראש מורם"

תמונה – דוברות הכנסת
על רקע המו"מ התקוע בין הליכוד וכחול-לבן להקמת ממשלת חירום לאומית, שולח גנץ מסר כי אם לא תהיה התקדמות הוא אינו חושש מהליכה לסבב בחירות נוסף: "הציבור חכם והציבור מבין בדיוק מי פועל למענו ולמען המדינה".

יו"ר כחול-לבן, בני גנץ, מתייחס היום (שישי) למאמצים להגעה לממשלת אחדות, אך מבהיר כי הוא לא אופטימי בהקמת ממשלת אחדות עם הליכוד וכי ישנה אפשרות לבחירות רביעיות.

בחשבון הפייסבוק שלו כתב גנץ:

"מאז הבחירות מתנהל משחק כפול מצד גורמים שונים במערכת הפוליטית. בסוף, אתם צריכים לשאול את עצמכם את השאלה שאני שואל את עצמי כל יום – מה הדבר הנכון למדינת ישראל בימים אלו".

"מבחינתי, התשובה ברורה. מי שדואג לישראל לא גורר מדינה שלמה למערכת בחירות בזמן משבר חסר תקדים עם השלכות רפואיות, כלכליות וחברתיות שילוו אותנו עוד תקופה ארוכה".

על המשך דרכו הפוליטי הוסיף גנץ: "לא הגעתי לפוליטיקה כדי להגיד מה לא ולשבת ביציע, אלא כדי לנווט. הגעתי כדי לדאוג לעתיד טוב יותר לילדינו. כדי לעשות זאת, בטח בתקופה כל כך קשה, צריך לחתור למגע ולנסות ולהקים ממשלה –תוך שמירה על עקרונות ברזל שלעולם לא נתפשר בהם ובראשם שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק. אני מוכן לסכן את התדמית הפוליטית שלי כדי לנסות, לא משנה מה יגידו. אותי לא מפחידים בברבורים. הציבור חכם והציבור מבין בדיוק מי פועל למענו ולמען המדינה".

יו"ר כחול-לבן חשף את ההישגים של כחול-לבן מול הליכוד במהלך המו"מ, כמו החזקת המשרדים המשפיעים עם הקורונה: הכלכלה, הרווחה והביטחון, והקמת קבינט קורונה משותף עם רה"מ נתניהו.

למרות חתירתו לממשלת אחדות, מבהיר גנץ: "גם היום אני לא יודע להגיד לכם אם נצליח להקים הממשלה או לא. אני כן יודע להגיד לכם ששותפיי ואני עושים את כל מה שצריך וכל מה שאפשר תוך שמירה על עקרונותינו, כדי שהמדינה תצא מאחד המשברים הגדולים ביותר שחוותה מאז הקמתה".

והוא לא שולל הליכה לבחירות נוספות: "אם חלילה ייגזר עלינו, נלך לבחירות עם ראש מורם כי כל אדם במדינה יודע שחבריי ואני עשינו הכל, אבל הכל, למען מדינת ישראל בשעת משבר".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.