עברה על החוק?

מסמכים חושפים: האם ליאת בן ארי עברה על החוק?

תמונה – דוברות משרד המשפטים

האם הפרקליטה הבכירה ליאת בן ארי עברה על החוק?

בתאריך 24/2/2020 הגיע פקח עירייה בשם זיו מילר של עיריית ראש העין לנכס בעיר, נכס הרשום על שם אביב שוויקי וליאת בן ארי. הפקח הגיע בעקבות תלונה על פיצול שהתבצע בנכס. הפקח אכן גילה פיצול ובבדיקה התברר שלפיצול לא ניתן היתר. כעבור יומיים, בתאריך 26/2/2020, הפקח זיו מילר ממלא דו"ח על פרטי העבירה ובעקבותיו נפתח תיק אכיפה מס 202000010
בתאריך 17/3/2020 מנפיק הפקח דוח מפקח. מילר כותב בין היתר שמהנדס העיר, אריה גלברג, זימן אותו למשרדו והסב את תשומת לבו ךכך שנפתחה בקשה חדשה לקבלת היתר שיכשיר את הפיצול בנכס של בן ארי. מילר כותב בדוח כי ביצע בדיקה בתכנת "בר", ומצא כי הבקשה להיתר פיצול הוגשה בתאריך 1/3/2020 . כלומר לאחר שנפתח תיק אכיפה.
באותו יום, כאמור, בתאריך 17/3/2020, שולח הפקח  מייל ליועמ"ש העירייה, הגברת אפרת הדר, ומעדכן כי הוגשה בקשה להיתר לפיצול בנכס (אחרי שנפתח תיק אכיפה) ומציין שמדובר בנכס של מר שוויקי וליאת בן ארי. הפקח מציין כי מהנדס העיר אמר לו לשלוח מייל לאפרת כהן (המשנה ליועמש) ולשאול האם להתקדם עם התיק או לחכות איתו.
כעבור מספר דקות היועמ"ש, אפרת הדר, משיבה למייל של הפקח זיו מילר ומבהירה כי אם העבירה הינה רק פיצול לשתי יחידות דיור, האכיפה בתחתית סדר העדיפויות באכיפה.

השאלת והתגובות

העיתונאי אראל סגל, שחשף בחשבון הטוויטר שלו את המידעים והצילומים, שלח שאילתא לפרקליטות המדינה וכך כתב בפנייתו: אבקש את תגובתה של עו"ד ליאת בן ארי המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית (להלן: הגב' בן ארי) בעניין שהובא לידעתי כדלקמן: כאמור במסמכים המצ"ב מיוחסת לגב' בן ארי ביצוע עבירה בניגוד לחוק תכנון ובניה (עבירה פלילית!) בתיק אכיפה מס: 202000010 בעריית ראש העין.

לפנייתו הגיבו מטעם הפרקליטה ליאת בן ארי את הדברים הבאים: "מדובר בנכס שנרכש ע"י קבוצת רכישה שבה השקיע בעלה של עו"ד בן ארי. לא מדובר בדירת המגורים המשותפת של בני הזוג והמשפחה. נושא פיצול הנכס, שבנייתו הושלמה לפני כחודש ימים, אמור להיות מוסדר באמצעות הוראת השעה החוקית הרלבנטית (תיקון 117 לחוק התכנון הבנייה) למען הסר ספק, לגב' בן ארי אין שום מעורבות בהשקעות ובעסקים של בעלה, שהוא אזרח פרטי מן השורה.

בתגובה לתגובת בן ארי תהה סגל בטוויטר: "הגברת בן ארי בתשובתה טוענת כי אין לה מעורבות ישירה בעסקי והשקעות בעלה אבל היא רשומה בנסח הטאבו של הנכס", והוסיף כי עד לרגע זה לא קיבל מענה.

הבוקר התראיינה עורכת הדין כנרת בראשי לארז תדמור ברדיו גלי ישראל ואמרה בקולה: "ליאת בן ארי עברה למעשה על חוק תכנון ובניה, זו עבירה פלילית"

 

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.