התנהלות בעייתית

צפו: מיקי לוי הכחיש אך התיעוד מוכיח: החליף את סגנו בלחץ חבריו לקואליציה

תמונה – ערוץ הכנסת

ביממה האחרונה ספג יו"ר הכנסת מיקי לוי ביקורת מצד האופוזיציה, על הצעד החריג, בהחלפת סגנו בתפקיד יו"ר הכנסת, חבר הכנסת אחמד טיבי – זאת לאחר ההפסד הצורב שאירע לקואליציה בהצבעה על הצעת החוק של חברת הכנסת אורלי לוי, אתמול יום רביעי. בעקבות ההפסד, החליט מיקי לוי להחליף את טיבי, זאת אחר שקיבל גיבוי משפטי ולא הסכים לתקן את הצבעתו של מנסור עבאס אשר הצביע יחד עם האופוזיציה, וטען להגנתו כי טעה בהצבעתו.

כעת עולה, מתיעוד הרגעים הדרמטיים שפירסם 'ערוץ הכנסת' כי השערוריה בהחלפת טיבי חמורה אף יותר. מסתבר כי חברת הכנסת מירב בן ארי אמרה לח"כ מיקי לוי "הוא מה זה מגזים, תחליף אותו כבר", ואכן כעבור דקות, טיבי הוחלף.

עודה ביקש לתקן הצבעתו ובמליאת הכנסת נוצרה מהומה. היו"ר באותה שעה, טיבי, סירב לתקן את ההצבעה וביקש את חוות דעת הייעוץ המשפטי, ולאחר שקיבל אותה, אישר את ההצבעה כחוקית. בכך, הוכפלה המבוכה לקואליציה, אשר נאלצה להוציא מהבית אל ההצבעה את היולדת ח"כ שירלי פינטו, זאת לאחר שחבר בקואליציה סגן השר אביר קארה הודיע כי הוא מחרים את ההצבעה. למרות טילטולה של היולדת הטריה מביתה אל הכנסת כמה ימים אחר הלידה, המאמצים לא עזרו והקואליציה הפסידה בהצבעה, וחוק שהגישה חברת האופוזיציה, עבר על חודו של קול.

אתמול, כשעלו הטענות נגד מיקי לוי על התנהלותו הלא-ממלכתית, בהחלפת סגנו שלא במועד המתוכנן – הכחיש את הדברים, ובמהלך נאום של חבר הכנסת משה ארבל מש"ס, נצפה מיקי לוי בצעד פחות ממלכתי נוסף, כשהוא מסנן "איזה שקרן" על דברי ארבל, שהביא את עדותו של טיבי כי הוחלף בעקבות הפסד הקואליציה בהצבעה.

בעקבות התנהלותו של מיקי לוי, הודיעו שלושת סגניו לתפקיד יו"ר הכנסת – חברי הכנסת יעקב מרגי דוד ביטן ואחמד טיבי, כי הם משהים את פעילותם, ולא יעלו למלאות את מקומו של יו"ר הכנסת ולנהל את דיוני המליאה עד להודעה חדשה.

צפו ברגעים המביכים לקואליציה:

הצעת החוק של אורלי לוי אשר כאמור עברה בהפסד לקואליציה, על חודו של קול עוסקת בעניין מערכת סולארית: הוצע לקבוע כי יזם או קבלן המקים בית משותף או מקבץ בתים משותפים במסגרת עסקת פינוי ובינוי במתחם פינוי ובינוי, יתקין בכל בית משותף מערכת לייצור חשמל על ידי שימוש באנרגיית השמש (להלן – מערכת סולארית). על פי המוצע, המערכת הסולארית תהיה רכוש משותף של דיירי הבית המשותף ותשמש לייצור ומכירת חשמל לצורך מימון ההוצאות הדרושות להחזקת וניהול הרכוש המשותף.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
שיתוף "צפו: מיקי לוי הכחיש אך התיעוד מוכיח: החליף את סגנו בלחץ חבריו לקואליציה"
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.