חשש ממרחץ דמים

הדיל של טראמפ וארדואן שיגרום סיוט לישראל

תמונה – twitter/Nikki Haley
בכירים ממשל אמריקנים תוקפים בחריפות את החלטת נשיא ארה"ב טראמפ להשיג את כוחות ארה"ב מאיזורים שבשליטת הכורדים, טורקיה כבר מאיימת לכבוש את כל הטריטוריה שבשליטת הכורדים בגבולות סוריה וטורקיה - חדשות

חיל האוויר הטורקי בחיסול ממוקד נגד בכיר כורדי

נשיא ארה"ב פרסם בטוויטר את החלטתו לסגת מגבול טורקיה-סוריה, ולתת אותה במתנה לארדואן: "ארצות הברית הייתה אמורה להיות בסוריה רק 30 יום, וזה היה לפני שנים רבות ונקלענו שם עמוק יותר לקרב בלי מטרה. הכורדים לחמו איתנו, אבל הם קיבלו מימון וציוד מארה"ב כדי לעשות את זה. זה הזמן לסיים את המלחמות המגוחכות והאינסופיות האלו, הם נלחמים בטורקיה כבר שנים"

"נבחרתי כדי לצאת ממלחמות אינסופיות מגוחכות כאלה, בהן הצבא הגדול שלנו מתפקד כשוטר לטובת אנשים שאינם אוהבים את ארה"ב. שתי המדינות האומללות ביותר במהלך זה הן רוסיה וסין, כי הן אוהבות לראות אותנו תקועים שם למטה"

טראמפ איים ואמר: "כפי שציינתי בחריפות בעבר, ורק כדי לחזור ולהזכיר, אם טורקיה תעשה משהו "שאני, עם חוכמתי האדירה ללא תחרות", יחשוב שזה עבר את הגבול, אני אהרוס ואחסל לחלוטין את כלכלת טורקיה. ( עשית זאת בעבר!). עליהם, עם אירופה ואחרים, להשגיח על המצב"

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1181232249821388801?s=20

עוד הסביר טראמפ: "כשהגעתי דאע"ש שלט באזור, ואנחנו הבסנו אותם במהירות – ולכדנו אלפי לוחמי דאעש, רובם אירופאים. אירופה סירבה לקבל אותם בחזרה, כרגיל חשבו שאנחנו פראיירים", אמר. "כעת טורקיה, אירופה, סוריה, איראן, עיראק, רוסיה והכורדים יצטרכו להחליט מה רוצים לעשות עם מחבליי דאע"ש שנלכדו בשכונהה שלהם" – עוד אמר: " דאעש במרחק 11 אלף קילומטר, נרסק אותם שוב אם רק יתקרבו אלינו.

שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם תקפה את החלטת טראמפ: "הכורדים סייעו במאבקנו המוצלח נגד דאעש בסוריה. להשאיר אותם למות זו טעות גדולה."

דובר הכוחות הכורדים הגיב: "ההחלטה היא דקירה בגב"

הבכיר הרפובליקני לינדזי גראהם צייץ בדאגה: "התוצאה הסבירה ביותר להחלטה אימפולסיבית הז,ו היא להבטיח את שליטתה של איראן בסוריה. לארה"ב אין מנוף כעת וסוריה תהפוך בסופו של דבר לסיוט עבור ישראל."

עוד כתב גראהם: "אני מרגיש רע מאוד בשביל האמריקאים ובעלי הברית שהקריבו את עצמם כדי לחסל את דאעש, מכיוון שהחלטה זו כמעט מבטיחה את התחדשותה של דאעש. כל כך עצוב. מסוכן מאוד. הנשיא טראמפ עשוי להיות עייף ממאבק באיסלאם הקיצוני. הם לא התעייפו מלהילחם בנו." כתב גראהם בטוויטר

שר החוץ האירני זריף הגיב: "ארה"ב היא כובש לא רלוונטי בסוריה – חסר כל ערך להסתמך עליהם בביטחון. השגת שלום ולחימה בטרור בסוריה תצליח רק אם שלמותה הטריטוריאלית של סוריה. – איראן מוכנה לעזור לטורקיה וסוריה"

שליח ארה"ב למלחמה בדאעש כתב בחריפות: "אדוני הנשיא: עם כל הכבוד, כל זה לא נכון. אני ממליץ לקיים פגישות עם המומחים וצוות המדיניות שלך לפני שתקבל החלטות היסטוריות בנושא חיים ומוות. קבלת החלטות כאלה לאחר שיחה חד פעמית ממנהיג זר זו רשלנות."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!