"הו הנביא שלי"

בתחתונים ובירה: הקריקטורה שמרתיחה את ארדואן

תמונה – ארכיון האו"ם
המגזין הצרפתי 'שארלי הבדו' לא נרתעים מאיומי הדיקטטור הטורקי ארדואן שהוצג בשער המגזין בקריקטורה מעליבה. צפו

צרפת סוערת: לאחר שמוסלמי קיצוני ערף את ראשו של מורה צרפתי שהציג קריקטורה של הנביא מוחמד בפני תלמדי בית הספר, נשיא צרפת מקרון מעורר סערה וזעם מוסלמי ברחבי המזרח התיכון לאחר שהגן על חופש הביטוי של המגזין הפרובוקטיבי הידוע בפרסום קריקטורות רגישות כלפי מוסלמים.

נשיא טורקיה ארודאן שהחזיר את השגריר הטורקי מצרפת וקרא לתומכיו להחרים מוצרים מצרפת, הוצג אמש בשערי המגזין כשהוא חושף את ישבנה של אישה כשבקבוק בירה בידו, ועליו כתוב :"הו הנביא שלי". טורקיה הודיעה בתגובה כי תפעל משפטית ובנחישות נגד העיתון ועורכיו הגזעניים.

מוקדם יותר השבוע תקף הנשיא מקרון כי הוא נחוש להגן על ערכיה החילוניים של ארצו ולא לוותר על הקריקטורות. נשיא טורקיה ארדואן הזדעק בתגובה וזעם, "המוסלמים נרדפים כמו היהודים בשואה", עוד תקף ארדואן באופן אישי את נשיא צרפת מקרון שהחזיר גם הוא השגריר הצרפתי מטורקיה: "הוא זקוק לטיפול נפשי"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.