פייק נויז

הסיפור האמיתי על חולה הקורונה בפונוביז'

תמונה – אילוסטרציה: דוברות המשטרה

העיתונאי ואושיית הרשת אלימלך זילברשלג חושף את הסיפור האמיתי בפרשת "החרדי חולה קורונה שיצא לתפילה בפונביז': "אוקיי דיברתי עכשיו עם ה"חולה קורונה ששידע שחולה והשתתף בתפילה בישיבת פוניבז'". ונחשו מה? נכון. הסיפור הזה לא קרוב להיות מה שסיפרו לכם. קיבל תשובה חיובית ביום שלישי. התחנן שיפנו אותו, כי הבידוד היחיד שאפשרי עבורו הוא בבניין הישיבה בו יש שירותים משותפים לכל החדרים. לטענתו זרקו אותו ממספר טלפון אחד לשני. מקופת חולים לפיקוד העורף ממגן דוד אדום למשטרה ואף אחד לא באמת לקח אותו ברצינות. אז הוא הסתגר בחדר בישיבה, כי איזו ברירה יש לו."

הדיווחים על חולה קורונה חרדי

לסיום כותב זילברשלג: "אתמול הגיעו שוטרים, עם צוותי צילום כמובן. בשלב מסויים נכנס אליו לחדר שוטר עם חלוק לבן, הוא אמר לשוטר שהוא חולה קורונה ושיצא מהחדר. השוטר נשלח לבידוד. קבוצת שוטרים נוספת נכנסה לפנימיה וכשהוא צעק להם מחדרו שהוא חולה קורונה הם יצאו ופונו גם הם לבידוד. וככה ככל הנראה נולדה עלילת הדם. הבוקר התקשרו אליי ממשרד הבריאות שאלו אותו מדוע סירב להתפנות, הוא הכחיש כמובן, אבל רק אז ופונה למלון."

גם כתב ynet רועי ינבוסקי, מחק את הדיווח ופרסם ציוץ הבהרה: "מחקתי את הציוץ הקודם על האירוע בפוניבז', אחרי שיחה עם החולה וגורמים נוספים בישיבה. במשטרה אמרו בצהריים כי חולה שידע שנדבק שהה במחיצת המתפללים שפוזרו. בשיחה איתי הוא הבהיר כי היה בחדר נפרד ולא לצד המתפללים."

תיעוד: צלם עיתונות משתעל על חרדים

העיתונאי יקי אדמקר מוואלה חדשות התייחס לזעם נגש שר הבריאות ליצמן וחושף את המאחורי הקלעים מחשיפת החדשות: "ליצמן חרדי. אין לו אינטרנט או סמרטפון והוא אולי מנותק יותר מאיתנו. קל לחבוט בו (לעתים לגמרי בצדק) אבל אפשר גם לדבר עובדות: הטענה היא שליצמן הפר את הוראות משרד הבריאות בשבת כשהלך להתפלל במניין. ההנחיות אסרו כליל מניין תפילה ביום שני, בשבת היה אפשר להתפלל במרחב פתוח, וכך גם עשה"

עוד כותב אדמקר: "‏קראתי כותרת "ליצמן מסרב לשתף פעולה עם החקירה האפידמיולוגית". התעניינתי. האומנם? מורד בצורה כה בוטה? אז לא. בסביבתו אומרים ששיתף פעולה *מלא מלא*, והסכים גם לאיכון הסלולרי (נדרשת הסכמה בשל חוק חסינות חברי כנסת) והערכה שלהם שטרם פורסמו התוצאות כי חלק מהחקירה נעשתה רק בערב. רצוי וראוי מאד למתוח ביקורת על איש ציבור, ואם ליצמן הפר את ההוראה הכי קלה של המשרד בראשותו, אז שיילך הביתה. אבל הקלות בה מעוותים עובדות, מסיקים מסקנות ותולים אדם בכיכר העיר – מפחידה קצת."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!