שידור חוזר

קורע לב: הרב הבר ז"ל נפטר מקורונה

תמונה – Clive מתנת חיים
עצב רב: הרב ישעיהו הבר ז"ל, נפטר בבית החולים לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 55. צפו בשידור חי מהלוויתו המצומצמת

הרב אברהם ישעיהו הבר, נשיא ארגון 'מתנת חיים' אושפז בבית החולים הדסה עין כרם לפני כשבועיים, כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן. עם התדרדרות וקושי נוסף בנשימה, הוא חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי.

בשעות האחרונות, מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו. רופאי היחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה ממושכים.

ראש הממשלה נתניהו הספיד וכתב: "אני מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, המייסד והמנהל של עמותת 'מתנת חיים' שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה. הרב הבר עצמו עבר השתלת כליה, והוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה. בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים. הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו. יהי זכרו ברוך."

ח"כ יאיר לפיד הספיד: "בשורה עצובה בסוף היום הזה. הרב ישעיהו הבר, יו"ר עמותת "מתנת חיים", היה איש מיוחד שהקדיש את חייו להצלת חיים של אחרים. הוא נלקח מאיתנו בטרם עת והשאיר לנו ציווי של נתינה ואהבת הזולת. משתתף בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך."

כתבת חדשות 13 ארהלה שטרנבוך כתבה בכאב: "כואב לי בכל הגוף. ב-2016 התקשרתי לרב הבר בהתלהבות ״אני רוצה לתרום כליה״ הוא התעניין שאל שתי שאלות והשיב ״לא מאשרים למי שלא עברה לידה״ כששמע את האכזבה בקולי הוא אמר לי בעידוד: ״גם להביא תינוק בריא לעולם זה להעניק חיים״ המעניק חיים נפטר הערב כשתמונת הוואטספ שלו היא גאוות מפעל חייו"

שר הפנים אריה דרעי ספד: "הלב נשבר מהטרגדיה הבלתי נתפסת של פטירת הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל, היהודי היקר והמסור מארגון 'מתנת חיים' שהציל את חייהם של מאות אנשים ע"י תרומת כליה והוכרע ע"י נגיף הקורונה והוא בן 55 בלבד."

מבית החולים הדסה נמסר: "הרב ישעיהו הבר, יו״ר ארגון מתנת חיים ומי שהקים בעצמו את המפעל החשוב שהציל מאות אנשים, היה ידיד אמת וקרוב של הדסה לאורך השנים. פועלו לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים היה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי, ובהדסה בוצעו ניתוחים רבים שהצילו חיי אדם בזכותו. מנהלי הדסה בעבר ובהווה,"

"צוות מרכז ההשתלות, הנפרולוגיה, חדרי הניתוח ובעצם כל יחידות בית החולים, הכירו מקרוב את האיש אשר היה בן בית אצלנו. הוא נגע בלבבות של כולנו, בצניעות ובאישיות יוצאת דופן, בחוכמתו ובאהבת האדם שהייתה לסמל – הן של האיש הפרטי, והן של הארגון בראשו עמד."

https://twitter.com/jonatanu/status/1253427253616078850?s=20

מעל ל- 800 נשים וגברים, הציל הרב ישעיהו הבר ע"י ארגונו 'מתנת חיים' לתרומת כליה. הוא הקים את ארגונו לאחר שהמתין זמן רב לתרומה עבור עצמו, שכליותיו לא עבדו.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!