בהלת האומיקרון

הגבלות מחמירות וחיסון רביעי: על שולחן הקבינט

תמונה – פיקסביי, גארד אלטמן
בדרך להגבלות מחמירות: קבינט הקורונה מתכנס הערב והמומחים ממליצים לחדש הגבלות מחמירות. אך שר האוצר לא מכין תכנית פיצויים

על שולחן קבינט הקורונה שמתכנס הערב, הגבלות חמורות נוכח זן האומיקרון. בנוסף, עומדת הצעה לדון באמצעי לחץ על ההורים, לחסן את הילדים.

עד כה נרשם כישלון הממשלה ומשרד הבריאות במבצע חיסוני הילדים – ועל כן עולה יוזמה, להטיל מגבלה מחמירה על יישובים אדומים וכתומים: כיתות תלמידים – החל מכיתה א, שאין בהם 70 אחוז מהילדים מחוסנים, לא ילמדו בבתי ספר, אלא מרחוק.

ראש הממשלה בנט אמר כי הבחירה היא בין הגבחות עכשיו, להגבלות מחמירות יותר מאוחר יותר.

בנוסף, על הפרק בדיוני הקבינט, שמתכנס בתח אביב – החלת תו ירוק במסחר.

כמו כן נציגי המקצוע ממשרד הבריאות דורשים להטיל הגבלות התקהלות. גורמי המקצוע ממליצים על מגבלות מחמירות מאוד – 20 אנשים בסגור, 50 בפתוח – זאת במקרים בהם אין בקרה על תו ירוק. במקומות עם בקרה, ההמלצה היא להגביל את המתכנסים ל50 בסגור ו 100 במקום פתוח.

לא בטוח שהגבלות אנשי המקצוע יתקבלו. ישנם שרים שמתנגדים להטלת מגבלות, כל עוד שר האוצר ליברמן לא מוכן לגבש סל פיצויים.

ליברמן זוכה לביקורת קשה נוכח היעדרותו הסדרתית מהדיונים בעניין קורונה, על אף שנקבע שחובה עליו להשתתף.

אתמול ליברמן לא השתתף בדיונים, וגם הערב נראה שלא ישתתף.

בנוסף, בדיון הקבינט דנים גם על מתן מנה רביעית של חיסון. במשרד הבריאות לא התרבלה החלטה, כיוון שצוות מומחי המגיפות עדיין לא סיימו עבודתם. בנט נוזף בהם, "המחקר היה צריך להסתיים מזמן".

ובתוך כך, נפטר ראשון מהאומיקרון בישראל. חולה בן 75 שלא חוסן בבוסטר, נפטר אתמול בבית החולים סורוקה. הוא אומת בריצוף כמי שנדבק בזן האומיקרון.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!