מביך או פלילי?

האזינו: נתניהו הוקלט צועק על איוב קרא

תמונה – ארכיון לע"מ
העיתונאי ספי עובדיה מחדשות 13 חושף הקלטות משיחות זועמות שערך ראש הממשלה נתניהו עם שר התקשורת לשעבר, איוב קרא, במסגרת מתן הזיכיון לערוץ 20 לשדר חדשות, "איוב אתה השתגעת?" - קרא בתגובה: "מעצם ההאזנה על קווי הטלפון שלי ושל רה"מ נודף ריח רע ומגמתי לפגוע בי בראש הממשלה בליכוד" - גנץ בתגובה: "כך נשמע אדם שאיבד כל רסן ומעצור" - האזינו

שר התקשורת לשעבר איוב קרא מסר בתגובה: "זה מעשה נבזי וחמור הגורם לפגיעה מכוונת באמנותי ובדרכי. מעצם ההאזנה על קווי הטלפון שלי ושל רה"מ נודף ריח רע ומגמתי לפגוע בי בראש הממשלה בליכוד ובשלטון המחנה הלאומי ואת זה לא ארשה". בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו הגיב לו: "נשמה זה לא אתה הקלטת? (סמיילי: תסתכל לי בעיניים)

מספר דקות לאחר שידור הקלטות, הופיע רה"מ נתניהו בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו ותקף בחזרה: "לחשיפת ההקלטות משיחת נתניהו ובכירי הליכוד: "ערוץ 13 באו לקלל ויצאו מברכים. הם הציגו הקלטות שבהן אני נלחם כמו אריה כדי להציל את ערוץ 20 שעמדו לסגור אותו. הם אומרים: ״רגע איך ראש הממשלה אחרי שלא היה שר תקשורת, איך היה מותר לו לנסות להציל את ערוץ 20?״. התשובה היא – שזה מה שהיועמ״ש אמר. כשהוא אמר לי לא לעסוק בנושאי בזק ויס בזמן שהייתי שר תקשורת, הוא גם הגדיר שאני יכול לעסוק בכל שאר הדברים וזה מה שעשיתי. אבל אחרי שסיימתי להיות שר תקשורת יכולתי להמשיך לעסוק בכך באופן חוקי לגמרי. זה פשוט לא יאומן."

עוד תקף נתניהו: "אז מנסים להאשים אותי על זה שניסיתי להציל את כבשת הרש של התקשורת הימנית, המעט של המעט, ערוץ 20. אני גאה בזה. אני מבקש לקבל מדליה על זה ואני מבקש להעלות את ההקלטות האלה לכל חברינו שיראו מי באמת נלחם על זה. הגיוון בתקשורת זה יעד שאני מקדם עשרות שנים. אני מאמין שזה אחד הכשלים של הדמוקרטיה הישראלית שיש רגולציה וכל מיני סגירות שלא נותנים – השמאל נלחם כמו אריה, נלחם לסגור את ערוץ 7, נלחם נגד ישראל היום, נלחמו למנוע את הקול הקטן ביותר לאנשי הימין שהם רוב העם."

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב: "כך נשמע אדם שאיבד כל רסן ומעצור, וחושב שהשרים ומוסדות השלטון הם כלים במגרש המשחקים הפרטי שלו. יש רק תרופה אחת נגד התמכרות לשררה – החלפת שלטון נתניהו."

יאיר לפיד תקף בתגובה: "הקלטות הערב מוכיחות שוב שנתניהו הפך לדודו טופז של הפוליטיקה: רדוף, היסטרי, מפר כל חוק. על נתניהו נאסר לעסוק בערוצים 2 ו-10 אבל נתניהו חושב שוב שהוא מעל החוק. הוא לא. הגיע הזמן לשלוח אותו הביתה."

נתניהו: "אני קורא בדה מרקר, אתה קראת את דה מרקר? איוב קרא: "כן. אחרי שיצאתי מאצלך שאלתי את איילת שקד אם אני יכול לעשות הסתייגות"

נתניהו: "תגיד לי אתה השתגעת? 'איוב ושקד'? איוב קרא: "לא"

נתניהו: "זה מה שהציל את ערוץ 20?" איוב קרא: "אבל אני רוצה שהיא תעביר לי את החוק מהר"

נתניהו: "איוב, אתה השתגעת? הם מעכבים את זה. מי עושה את הדבר הזה? מי עשה את זה? מי יזם את זה? איוב קרא: "אבל זה שלנו"

נתניהו: "סליחה? שקד שלנו?" איוב קרא: "לא! החוק שלנו, היא לא שייכת לו"

מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה לחדשות 13: "כבר שנים שראש הממשלה נתניהו מוביל מדיניות מוצהרת לעידוד וגיוון בתקשורת באופן שיאפשר ייצוג הולם ויביא לידי ביטוי את קשת הדעות בציבור הישראלי. נחישותו של ראש הממשלה לבצע שינויים ולשבור את מונופול הדעות של השמאל בתקשורת הפכה אותו ואת משפחתו ליעד להתקפות משולחות רסן. איזו חשיפה, ממש פוליצר".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!