פותח חזית

מגדלים חיות מחמד? האפיפיור חושב שאתם אנוכיים

תמונה – Twitter

האפיפיור פרנציסקוס מרבה לספק אמירות שנויות במחלוקת במגוון נושאים אך נדמה שאמירתו האחרונה עלולה לעורר עליו זעם בקרב חובבי חיות המחמד ובעלי החיים.

בנאום שנשא ביום רביעי האחרון בוותיקן התייחס פרנציסקוס לסוגיות שונות הקשורות להורות, בין השאר הביע דאגה מהירידה בשיעור הילודה ברחבי העולם וכינה את הסוגיה כ"חורף דמוגרפי".

לנוכח הירידה המתמשכת יצא פרנציסקוס בביקורת על זוגות שבוחרים לגדל חיות מחמד במקום להביא לעולם ילדים."אנשים שמגדלים חיות מחמד במקום ילדים הם אנוכיים, הם מתכחשים להורות, מורידים מערכה אותנו וגוזלים מאיתנו את האנושיות. כן, כלבים וחתולים תופסים את מקומם של ילדים. כן, זה מצחיק, אני מבין, אבל זוהי המציאות.", אמר.

האפיפיור פרנציסקוס

"כן, כלבים וחתולים תופסים את מקומם של ילדים," אמר פרנציסקוס, והציג את ההשלכות הקשות של עתיד ללא ילדים, כולל התייבשות בלתי נמנעת של תוכניות הפנסיה. "כן, זה מצחיק, אני מבין, אבל זו המציאות", הוסיף.

התגובות ברחבי הרשת לא איחרו לבוא והן היו סוערות מתמיד. חלק מהמגיבים הדגישו את העובדה שהאפיפיור בעצמו בחר שלא להביא לעולם וכעת הוא זה שמטיף לגבי כך מוסר. אחרים תהו אם האפיפיור יממן עבורם את מעונות היום לילדיהם.

חיות מחמד

זו לא הפעם הראשונה שהאפיפיור פרנציסקוס מתבטא בנושא. בראיון לעיתון בשנת 2014 התייחס לאנשים המעדיפים חיות מחמד על פני ילדים והאשים אותם בניוון תרבותי. "מערכת יחסים רגשית עם בעלי חיים היא קלה יותר, ללדת ילד זה כבר מורכב בהרבה", טען אז.

האפיפיור פרנציסקוס לא מגדל בעלי חיים בדירתו בוותיקן. לעומתו, קודמו בתפקיד, האפיפיור בנדיקטוס ה-16, היה ידוע כחובב חתולים מושבע וחיבתו אף תועדה בספר ילדים המספר על האפיפיור מנקודת מבטו של חתול.

אפיפיורים נוספים שגידלו חיות מחמד היו האפיפיור פיוס השני שכתב על כלבו, מוסאטה. פול השני שגידל קוף, האפיפיור סיקטוס שגידל נשר והאפיפיור לאו שגידל אריות, נמרים ודובים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.