מלחמת חורמה

בקרוב אצלנו? המדינה שמטילה מס על לא מחוסנים

תמונה – Pixabay

הכרזת מלחמה על לא מחוסנים – מחוז קוויבק בקנדה יחל לגבות מס בריאות מתושבים שאינם מחוסנים מפני קורונה.

המחוז הוא בעל מקרי המוות מקורונה הגבוה בקנדה ומתמודד כרגע עם עלייה מתמדת במספר המקרים מה שהוביל להכרזה על הענשה של לא מחוסנים המהווים כ-13% מאוכלוסיית המחוז.

ראשי המחוז הכריזו במסיבת עיתונאים כי "תושבים שטרם קיבלו את מנת החיסון הראשונה ייאלצו לתרום מכספם, המס עדיין לא נקבע, אך הוא יהיה משמעותי".

"האנשים האלה מעמיסים מאוד על מערכת הבריאות, זה נורמלי שרוב האוכלוסייה תרצה שיהיו לכך השלכות. אני חושב שכרגע זה עניין של הוגנות מול 90 האחוזים באוכלוסייה שהקריבו מעצמם. אני חושב שאנחנו חייבים להם את הצעד הזה", הוסיף", הוסיף גורם בממשל.

קנסות קורונה
קנסות קורונהנ

רק בשבוע שעבר הכריזו במחוז שכל מי שירצה לרכוש קנאביס ממשלתי או אלכוהול ייאלץ להציג אישור חיסון, מה שהזניק את קביעת התורים לחיסון פי 5. בנוסף המחוז מטיל עוצר לילי בין השעות עשר ל-5 בבוקר בכל יום. מספר המתים בקוויבק כתוצאה מקורונה הגיע ליותר מ-13 אלף אנשים עד כה.

אחוז הלא מחוסנים בטיפול נמרץ עומד על כ-45 אחוז, גבוה משמעותית מחלקם באוכלוסייה ורוב בתי החולים נמצאים בתפוסה מלאה.

קוויבק אינם היחידים שמטילים קנסות על לא מחוסנים, בהמשך החודש גברים יוונים מעל גיל שישים יחויבו לשלם סכום של מאה יורו קנס על כל חודש שיישארו בו לא מחוסנים. סינגפור דורשת מחולי קורונה לא מחוסנים לשלם את החשבונות הרפואיים שלהם בעצמם במקום להיעזר במימון המדינה. איטליה ואוסטריה כבר החלו בדרישת חובת חיסון לגילאים מסוימים ועובדים בתחומים חיוניים.
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.