דירוג עדכני

אלו הן 10 המדינות המסוכנות ביותר בעולם ב-2019

תמונה – Randy Fath
המדד האוסטרלי סוקר מדי שנה את המדינות המסוכנות ביותר בעולם. דירוג 2019 שיצא לפני מספר ימים מציג את ישראל כמספר 18 ברשימת 163 מדינות. איסלנד מדורגת במקום האחרון כמקום הבטוח ביותר בעולם ואפגניסטן במקום הראשון.

המכון לכלכלה ושלום באוסטרליה פרסם את מדד השלום העולמי לשנת 2019, המכון שמפרסם את הדירוג מאז שנת 2007, פיתח שיטות לכימות הערך הכלכלי של שלום במדינות שונות וצוות המומחים דירגו כל מדינה על התוצאות. הדו"ח מציג מדדי שלום של 162 מדינות כשהדירוג נקבע על פי 23 פרמטרים המתחלקים למספר קטגוריות.

קטגורית הקונפליקטים המקומיים והבינלאומיים כוללת פרמטרים כגון מוות כתוצאה מקונפליקט ויחסים עם מדינות שכנות. קטגוריית הביטחון החברתי והאישי כוללת פרמטרים כמו אי יציבות פוליטית, פשעים אלימים ומספר האסירים בבתי הכלא וקטגוריית הצבא כוללת גישה לנשק וייבוא וייצוא נשק. ב-2019 מדד השלום העולמי עלה לראשונה מזה 5 שנים, אך הוא עדיין נמוך יותר לעומת תחילת העשור.

מדד השלום ומדינות מסוכנות
מדד השלום ומדינות מסוכנות

אלו הן 10 המדינות אשר דורגו בראש הרשימה ומוגדרות על פי הדו"ח כמסוכנות בעולם. חלק ניכר מהן אף מופיעות באזהרות המסע שגופי הביטחון הוציאו עבור תיירות של ישראלים.

1. אפגניסטן

2. סוריה

3. דרום סודן

4. תימן

5. עיראק

https://www.youtube.com/watch?v=rvfUzl8zGTg

6. סומליה

7. הרפובליקה המרכז-אפריקאית

8. לוב

9. קונגו

10. רוסיה

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!