כסף ציוני

הגיבור ממונסי סירב לפרס של 20 אלף דולר

תמונה – twitter
יוסף גליק שסייע לנטרל את המחבל מהפיגוע במונסי, סירב לקבל 20 אלף דולר מארגון ציוני אמריקאי: "לא הייתי מוכן למכור את נשמתי תמורת כסף" - חבריו מהקהילה גייסו עבורו מתנת פיצוי בסך 20 אלף דולר.

חסיד סאטמר יוסף גליק, המכונה 'הגיבור ממונסי', סירב לקבל פרס בסך 20,000 דולר מהפדרציה היהודית והליגה נגד השמצה, על נטרול מחבל במהירות ומניעת פגיעה בחפים מפשע, לאחר שהשליך שולחן לעבר מחבל שתקף במצ'טה יהודים בביתו של האדמו"ר רוטנברג, במוצאי שבת חנוכה במונסי שבארה"ב. הוא רדף אחריו והצליח לתפוס את לוחית הרישוי של הרכב שנתפס שעה לאחר מכן במרחק שעה נסיעה מזירת הפיגוע.

עם זאת, לאחר התייעצות עם רבו, הוא דחה את קבלת הפרס ולא התייצב לטקס המיוחד שאורגן בעבורו. בראיון לתקשורת המקומית אמר גליק, כי הרגיש שהפדרציה מתכננת להשתמש בו כדי לקדם את האידיאלים הציוניים להגנה עצמית של היהודים "לא הייתי מוכן למכור את נשמתי תמורת כסף", אמר לכלי התקשורת.

לאחר מכן, חבריו לקהילה גייסו מתנת פיצוי עבורו, בסך 20,000 $ בעקבות סירובו לקבל את הכסף הציוני.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.