מעודד אנטישמיות

צפו: הלווית האדמו"ר מסעירה את הקהילה היהודית

תמונה – באדיבות המצלם
זעם בקהילות היהודיות בניו יורק נגד ראש העיר ביל דה בלאזיו, שפרסם אמש ביקורת נוקבת ברשת נגד הקהילות היהודיות, בעקבות הלווית האדמו"ר שהתקיימה בניגוד להנחיות מחשש להתפשטות הנגיף. צפו

למרות הקורבנות הרבים מבני הקהילה היהודית בניו יורק שנפטרו מנגיף הקורונה, מאות השתתפו הלילה בברוקלין בהלווית האדמו"ר מתולעת יעקב בן ה-70, מנהיג קהילת 'תולעת יעקב' בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין שנפטר מהנגיף.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאסיו מהמפלגה הדמוקרטית, צייץ ברשת הטוויטר מסר זועם לקהילה היהודית ואף הגיע עצמו לפזר קהל המשתתפים בהלווית האדמו"ר: "המסר שלי לקהילה היהודית ולשאר הקהילות הוא פשוט מאוד. חלף הזמן לאזהרות. הנחתי את משטרת ניו יורק לעבור לאלתר למדיניות של זימונים ואפילו מעצרים של אלו המתקבצים בקבוצות גדולות. העניין הוא בעצירת המחלה הזאת והצלת חיים. נקודה״

איש התקשורת בן שפירא הגיב לביקורת הנוקבת של ראש העיר: "אני לא יכול לדמיין את דה בלאסיו אומר את זה על אף קהילה אחרת. זה די מדהים. ולתקופה, רבים ממנהיגי הקהילה היהודית נקטו עמדות חזקות בהתרחבות חברתית."

גם הסאנטור הרפובליקני טד קרוז הגיב בביקורת לר"ע דה בלאזיו: ״האם בלאזיו היה מעלה את הציוץ הזה בהחליפו את צמד המילים ׳הקהילה היהודית׳ בכל מיעוט דתי אחר? אם לא, למה? חוקים צריכים להיאכף באופן טבעי מבלי לכוון לשום זרם דתי"

גולשים רבים הגיבו בזעם לראש העיר: "זה קרה היום במנהטן ובברוקלין השאלה שנשאלת היא ראש העיר בלאזיו אפילו יודע מה קורה בעירו או שהוא פשוט התעלם מזה ובחר ללכת אחרי הקהילה היהודית החסידית כי הוא יודע שתמיד יצביעו עבורו?"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!