אסון לאומי

זהו כנראה החומר בן אלפי הטונות שגרם לפיצוץ בביירות

תמונה – צילום מסך
אלפי פצועים ועשרות הרוגים לפחות בפיצוץ האדיר בביירות, הנשיא טראמפ: "נראה כמו התקפה איומה", זוהה החומר הקטלני שגרם לפיצוץ, העולם מציע עזרה, גם ישראל

מרגע לרגע מתבררים ממדי האסון בפיצוץ העז שאירע אתמול (שלישי) בביירות, מהדיווחים היוצאים מהמדינה מתבהרים ממדיו העצומים של האסון שפקד את בירת לבנון. גופי הרפואה הרשמיים בלבנון מדווחים הבוקר כבר על קרוב ל80 הרוגים ועל לפחות 4,000 פצועים. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר במסיבת עיתונאים כי "כנראה מדובר במתקפה איומה". בינתיים מתחזק הכיוון כי מקור הפיצוץ הוא שרפה שפרצה במחסן חומרים דליקים במקום.

לפי חלק מכלי התקשורת בלבנון, הפיצוץ העצום נגרם מהתלקחות של 2,700 טונות של החומר אמוניום חנקתי שאוחסנו במחסן בנמל ביירות, ככל הנראה במשך שנים. תיעוד מראה כיצד אוחסנו אותם חומרים מסוכנים. בתמונה נראה מצב התחזוקה העגום של החומרים, מה שמעיד על האפשרות כי החומר התפרק עם השנים – והפך לקטלני בן רגע.


"אנחנו עדים לקטסטרופה אדירה", אמר ראש הצלב האדום בלבנון. "יש פצועים והרוגים בכל מקום – ברחובות ובאזורים שקרובים לפיצוץ ורחוקים ממנו". ההערכה היא שמספר ההרוגים יעלה, בשעה שצוותי החירום מחפשים ניצולים בהריסות. שר הבריאות הלבנוני אמר שהרשויות מתקשות לחפש אחר נעדרים בלילה מאחר שאין חשמל.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לפני שעות אחדות במסיבת עיתונאים שקיים, לאירוע ואמר: "פגשתי כמה מהגנרלים שלנו והם סבורים שזה לא סתם פיצוץ – זו הייתה התקפה. נראה שבאמצעות סוג של פצצה", כך טראמפ. גורמים בלבנון מתנערים מהדברים של טראמפ – ואף העלו חששות מול דיפלומטים אמריקנים לגבי השימוש במילה "התקפה".

מול מראות האסון הכבד ומספר הנפגעים הגבוה, מדינות בעולם, וגם ישראל, מיהרו להציע את עזרתן ללבנון המתמודדת עם אחד האירועים הקשים בתולדות המדינה, במקביל להתמודדות עם משבר כלכלי חמור ונגיף הקורונה. ראש ממשלת לבנון הכריז על מצב חירום במדינה.
בהודעה משותפת לשר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי נמסר כי "ישראל פנתה ללבנון דרך גורמים ביטחוניים ומדיניים בין-לאומיים והציעה לממשלת לבנון סיוע הומניטארי רפואי".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!