ליבן את בשרן

120 שנות מאסר נגזרו על מנהיג הכת המטורף מניו יורק

תמונה – אילוסטרציה | Shane T. McCoy
בימה"ש בארה"ב גזר את עונשו של קית' רנייר, מנהיג כת המין האכזרית בניו יורק שסחר בנשים, הפך אותן לשפחות והטמיע סימנים בגופן על ידי ברזל מלובן. אחת הקורבונות תיארה: "שיחק במוחי זמן כה רב, עד שהניסיון למצוא כוחות לספר את הסיפור שלי היה איטי וכואב"

מנהיג כת המין האכזרית שפעלה בעיר ניו יורק, קית' רנייר, קיבל גזר דין דרמטי במיוחד בבית המשפט בברוקלין: 120 שנות מאסר ובנוסף קנס בגובה 1.75 מיליון דולר. העונש הכבד והחריג גם בסדרי הגודל של הענישה האמריקאית, מגיע בעקבות עבירות מין קשות, בהם סחר בנשים והפיכתן לשפחות מין. רנייר בן ה-60 פגע בנשים שהצטרפו לקבוצת ההעצמה (כהגדרתו) שהקים, שנקראה "נקסיום" (NXIVM), שבה השפיל והרעיב את הנשים, כפה עליהן לקיים עמו יחסי מין, "סימן" את חלקן באמצעות ברזל מלובן ועבירות נוספות.

את גזר הדין גזר עליו שופט בית המשפט הפדרלי בברוקלין, ניקולס גאראופיס, שכינה את רנייר "אכזרי" ואת פשעיו כ-"חמורים במיוחד". בדיון בבית המשפט נשמעו עדויותיהם של 15 נשים, מקורבנותיו של רנייר, שהיו בעבר חלק מקבוצת "נקסיום". הקורבנות. הן תיארו כי לרנייר הייתה השפעה הרסנית על חייהם.

התובעים דרשו במשפט לגזור על רנייר מאסר בגין העבירות שביצע בקורבנותיו בקבוצת ההעצמה שהקים, שפעלה סמוך לעיר אלבני שבניו יורק. לעומת זאת, עורכי דינו של ריינר טענו כי הוא חף מכל פשע וכי הוא עצמו קורבן למשפט לא הוגן, כלשונם. הם ביקשו לגזור עליו עונש שלא עולה על 15 שנות מאסר.

האישה הראשונה שדיברה בדיון במשפטו של ריינר, טרם גזר הדין, הייתה אישה שהזדהתה בשם קמילה. קמילה תיארה כי ריינר כפה עליה לקיים עמו יחסי מין במשך 12 שנים ברציפות, למעשה, מאז הייתה נערה רק בת 15, בעוד שהוא היה גבר בן 45. "הוא שיחק במוחי במשך זמן כה רב, עד שהניסיון למצוא את הכוחות והבהירות לספר את הסיפור שלי הפך למסע איטי וכואב", סיפרה קמילה. "הוא פגע בי בכל כך הרבה דרכים. לקח הרבה זמן לעבד את הטראומה שהוא גרם".

רנייר הורשע בחודש יוני 2019, באותו הזמן חבר המושבעים בבית המשפט הפדרלי שבעיר ברוקלין קבע כי קית' רנייר אשם בכל העבירות החמורות שיוחסו לו. התובע, ריצ'רד דונו, תיאר באותו הדיון בחודש יוני 2019 את רנייר כמניפולטור שקרן ש"הרס את המשפחות, הקריירות, ההון והחיים" של קורבנותיו. בין ההאשמות נגד ריינר היו "סימון" של חלק מהנשים בראשי התיבות של שמו באמצעות ברזל מלובן.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.