עת לעשות

הבחירות בארה"ב: טור דעה

תמונה – אינטרנט

הלילה שעון ישראל מתקיימות הבחירות ה-59 בארה"ב, ביום זה יאובחנו כ-100,000 אזרחים אמריקאים בנגיף הקורונה וככל הנראה כאלף נוספים ימותו ממנה. כל הצבעה נספרת ומשפיעה על עתיד הממשלה הבאה שתקום, אבל דבר אחד לא ישתנה, מגיפת הקורונה עדיין תהיה כאן.

הנגיף עצמו לא יודע כמובן שיש בחירות, אך התקופה שתבוא לאחר הבחירות תביא עימה הזדמנות נפלאה, הזדמנות להתרכז בדבר החשוב באמת ולא במי יזכה בבחירות הללו, אלה באיך להציל את הבוחרים עצמם.

תקופה זו של לאחר הבחירות בארה"ב יכולה להיות נקודת המפנה של ארה"ב במלחמה בנגיף הקורונה, והיא מגיעה בדיוק בפתחו של גל קורונה נוסף שהכה בנו, ישראל, מכה בימים אלו ממש באירופה וכן גם בארה"ב הגדולה שעסוקה עד מעל הראש בבחירות.

בדיוק כשהמגיפה נכנסת למה שנראה כשלב המסוכן ביותר שלה.

לדעתי יש מספר פעולות שעל הממשל החדש יהיה לבצע, ראשית כל, הנשיא שייבחר צריך ליישם במלואו את חוק ייצור ההגנה של ארה"ב(DPA) על מנת לשמר ציוד מגן אישי לצוותי הרפואה ולעובדים חיוניים אחרים הבאים באינטרקציה עם הציבור.

למעלה משבעה חודשים חלפו מפרוץ המגיפה ובארה"ב עדיין יש מחסור כבד בציוד בסיסי כגון מסיכות, כפפות גומי ומגני פנים בעשרות אלפי מתקנים כגון בתי אבות מקלטים לחסרי בית מרפאות פרטיות ובתי ספר.

שנית, על ארה"ב לתעדף את ההוצאות שלה ולסייע לעסקים שנפגעו ונפגעים מהנגיף. לדוגמא אנו יודעים שמסעדות וברים נפגעו קשות עקב המצב ולכן נעודד מענקים לבעלי עסקים אלו על מנת למנוע ממעסיקים ועובדים כאחד להגיע למצב שבו הם צריכים לבחור בין לפתוח את המקום ולעבוד תוך חשש להידבק ולהדביק אחרים בקורונה או, להגיע למצב של מחסור בכסף לצרכים בסיסיים של מזון לבית ולמשפחותיהם.

דוגמא נוספת היא שימוש בבתי מלון עבור חולי קורונה ותגמול בתי המלון בידי המדינה ובכך בעצם לשמור על עסקי ה"תיירות" בחיים.

הדבר השלישי והחשוב מכל, על הממשל ללמוד וליישם את כל מה שלמדו בעולם על הנגיף בצורה יותר מדויקת. יותר מדיי זמן הלכנו אחרי סטטיסטיקות ומספרים, במקום זאת עלינו לערוך מדגמים באיזורים ספציפיים ובכך נוכל לדעת מה המצב האמיתי בשטח.

מחקר שנערך לאחרונה אף הוכיח כי ביצוע בדיקת נוגדנים על אחוז יחסית קטן של אוכלוסייה באיזור מסוים יכול לייצר מפת נתונים דיי מדויקת לגבי שאר האוכלוסייה באיזור.

אם המנהיג שייבחר יוכל להחדיר בקרב האזרחים תחושה שהמדע יניע את המדיניות של ארה"ב בשנת 2021 אני סמוך ובטוח שתצמח שם מדינה מאוחדת יותר, בטוחה יותר והכי חשוב בריאה יותר.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.